اخبار گردشگری

ظرفیت های گردشگری خراسان شمالی در سطح ملی معرفی شود

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدحسین علی نیا در ششمین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: این استان دارای پتانسیل‌های زیادی برای معرفی و شناساندن در سطح ملی است لذا با آسیب شناسی نقاط ضعف و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان، می توانیم میزان ماندگاری مسافران در این خطه را افزایش دهیم.
وی در خصوص اختصاص اعتبار برای مرمت رباط ها و کاروانسراها با توجه به گزارش یکی از اعضای معاونت میراث فرهنگی استان نیز افزود: رقم مورد نیاز توسط سازمان میراث فرهنگی و دفتر فنی مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد و سپس با موافقت به شورای برنامه ریزی استان ارسال شود.
وی با بیان این نکته که باید تلاش شود خراسان شمالی به مقصد گردشگری تبدیل شود، افزود: لازمه تحقق این امر همدلی و تلاش بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی و خدماتی برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان به مردم کشور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با بیان اینکه استان در نوروز سال جاری پذیرای بیش از ۲۴ میلیون مسافر بود گفت: در نوروز سال ۹۷ نیز با افزایش مسافران نوروزی روبه رو خواهیم بود.
بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۸۳ اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشار: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


نوروز


خراسان شمالی