اخبار گردشگری

برگزاری ششمین جشنواره گل نرگس در بخش جره و بالاده کازرون

محمد ابراهیم فروزانی، سه شنبه در حاشیه بازدید از دشت نرگس زارهای بخش جره و بالاده کازرون در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به وجود یادمان های تاریخی، جاذبه های گردشگری و مناظر طبیعی زیبا در شهرستان کازرون باید برای معرفی بیشتر این آثار و جاذبه ها به مردم و گردشگران کشورمان تلاش و برنامه ریزی کرد.
فروزانی ادامه داد: شهرستان کازرون از موقعیت خاص جغرافیایی برخوردار است زیرا دروازه ورودی استان های جنوبی کشور و پل ارتباطی به سایر نقاط است، به همین سبب باید با برنامه ریزی این شهرستان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

**پیش بینی برداشت ۹۰ میلیون شاخه گل نرگس در کازرون
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون هم در این بازدید گفت: هم اینک عملیات برداشت گل نرگس از گلزارهای بخش جره و بالاده این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان این عملیات که نیمه نخست اسفندماه سال جاری است، ۹۰ میلیون شاخه گل نرگس برداشت شود.
عبدالصاحب قائمی، بیان داشت: ۱۵۰ هکتار از اراضی این بخش به کشت گل نرگس دیم و آبی اختصاص دارد که سالانه ۹۰تن گل برداشت و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه برای پرورش گل های نرگس در بخش جره و بالاده از هیچگونه کود و یا سمی استفاده نمی شود و تولید آن به صورت دیم و ارگانیک است، گل های نرگس تولیدی این منطقه در مقایسه با سایر مناطقی که در این عرصه فعالیت دارند، بسیار متمایز و از عطر و بوی مطبوعی برخوردار است.
قائمی ادامه داد: گل نرگس شهلا از مرغوب ترین گل های شهرستان کازرون است و به سبب برخورداری از بوی معطر و دوام بیشتر، طرفداران بسیاری دارد.
او گفت: گل های نرگس تولیدی این منطقه افزون بر ارسال به بسیاری از استان های کشور به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس نیز صادر می شود.
قائمی افزود: برداشت گل نرگس کازرون در سال های پُر باران از نیمه دوم دی ماه آغاز می شود لیکن در سال های کم باران از اوایل بهمن ماه شروع و تا نیمه نخست اسفند ادامه دارد.
فرماندار شهرستان کازرون هم گفت: برای برپایی ششمین جشنواره گل نرگس کازرون که از هفدهم تا نوزدهم بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد، برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.
سید کمال علوی همچنین اظهار کرد: با هدف کمک به توسعه گردشگری در این شهرستان اعتباری افزون بر سه میلیارد ریال برای زیر ساخت های گردشگری از جمله آب و برق در نظر گرفته شده که در صورت تحقق این اعتبار تحول خوبی در بخش گردشگری این منطقه رخ خواهد داد.
شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
۷۳۷۲ /۶۱۱۸
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

انتهای پیام /*


اجتماعی


استانداری


معاون گردشگری


جشنواره گل نرگس