اخبار گردشگری

پبش بینی ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت طرح های بوم گردی

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد دانیالی روز یکشنبه در حاشیه آئین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: از این میزان ۶۰ هزار میلیارد ریال از طریق صندوق توسعه و ۶۰ هزار میلیارد ریال نیز توسط بانک ها تامین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد، ادامه داد: باید تسهیلات بیشتری در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و در بخش گردشگری مشوق هایی در نظر گرفته شده تا گردشگر بیشتری را جذب کرد.
به گفته وی یکی از موارد مورد پیش بینی دولت توسعه بوم گردی و توجه گردشگران به روستا های هدف گردشگری است.
وی افزود: میزان بودجه بر اساس شرایط کشور در بخش عمرانی کاهش داشته و در سایر بخش ها افزایش در این سازمان وجود داشته است.
معاون توسعه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری یکی از بخش های مهم است که قابلیت اشتغالزایی قابل توجهی دارد.
وی با اشاره به اهمیت صنایع دستی در سطح کشور بیان کرد: در حال حاضر بازار فروش صنایع دستی نسبت به حجم تولیدی وجود ندارد و در این راستا این بخش باید حمایت شود و اگر حمایت های خوبی از گردشگری،میراث فرهنگی و صنایع دستی شود در آمدی معادل نفت خواهیم داشت.
دانیالی ادامه داد: ارتقای سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به وزارت در مجلس در حال پیگیری است.
معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت امور مجلس، حقوقی و استان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در خصوص آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک گفت: در این زمینه مبلغی باید پرداخت شود که در بودجه های سالانه لحاظ شده است.
در این آیین سید امین قاسمی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان معرفی شد.
۷۲۷۴/۶۰۶۰
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده:محمد علیدوستی

انتهای پیام /*


اجتماعی


میراث فرهنگی


دانیالی


لرستان