اخبار گردشگری

آغاز نمادین مراسم تبریز ۲۰۱۸همزمان با شب یلدا

میر علی اصغر الموسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: همزمان با شب یلدا برنامه های مختلفی از قبیل آتش بازی، جشن و سرور، اجرای موسیقی محلی و آیینی در مقابل هتل لاله پارک تبریز اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه در ردیف بودجه سال آینده ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بر ای تبریز ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است، افزود: از این میزان ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های مصوب و ۱۰۰میلیارد ریال نیز برای امور اجرایی ستاد از قبیل تبلیغات در نظر گرفته شده است.
نماینده شهردار تبریز در امور اجرایی ستاد تبریز ۲۰۱۸ با بیان اینکه برای برگزاری هر چه باشکوهتر این رویداد بین المللی به دنبال جذب مشارکت بخش خصوصی هستیم، اظهارکرد: بخش خصوصی مشتاق اجرای چنین برنامه هایی است و تمامی هتل های تبریز حاضرند هزینه اجرای جشن های تبریز ۲۰۱۸ را خودشان تقبل کنند.
به گزارش ایرنا در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی سال ۱۳۹۴ در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال ۲۰۱۵ و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
این سازمان که با ۵۷ کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به‌ عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که ۲ شهر تبریز و یزد با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط مد نظر این سازمان به ‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.
پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به‌ عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ انتخاب شده بودند و اجلاس اخیر کارشناسان ارشد گردشگری این سازمان شهرهای مدینه منوره و تبریز را به عنوان شهرهای نمونه گردشگری برای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برگزیدند.
رشد گردشگر داخلی تبریز، وجود آثار تاریخی فرهنگی اسلامی، میزان توسعه یافتگی زیرساخت‌ها و وجود روستاهای هدف گردشگری از جمله شاخص‌های انتخاب این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری اعلام شده است.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: پرویز انصاری
۶۱۳۲/۳۰۷۱

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


تبریز ۲۰۱۸


شب یلدا