اخبار گردشگری

شاخص برخورداری از گاز در روستاهای گیلان حدود ۹۳ درصد است

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین اکبر روز پنجشنبه در نشست مدیران کل گیلان برای بررسی مشکلات آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: به ۵۸۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال گازرسانی شده و در دولت تدبیر و امید ۱۱۷ هزار خانوار در استان از نعمت گاز برخوردار شدند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت گازرسانی به روستاهای آستارا نسبت به شهرستان های دیگر مناسب است، اضافه کرد: عملیات گازرسانی به هفت روستای آستارا مراحل پایانی خود را طی می کند و گازرسانی به روستای حیران با پنج کیلومتر شبکه گذاری و ۱۲۰ انشعاب، تا نیمه اول دی ماه پایان خواهد یافت.
وی شاخص برخورداری گاز در روستاهای آستارا را ۹۲ درصد ذکر و خاطرنشان کرد: بعد از پایان طرح گازرسانی به حیران، طرح جدیدی برای گازرسانی در روستاهای آستارا انجام نخواهد شد.
ساحره میر سیدی مدیرکل امور شهری استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: تکمیل بهسازی حاشیه تالاب استیل آستارا ۱۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در مرحله نخست، سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز بیان کرد: برای رفع نواقص ساختمان بیمارستان شهید بهشتی آستارا، پیگیری های لازم توسط پیمانکار در حال انجام است.
وی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی طرح مسکن مهر آستارا افزود: تا پایان امسال حدود ۴۰۰ واحد آن تکمیل و به متقاضیان واگذار خواهد شد.
رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز گفت: این اداره کل از کارآفرینان صنایع دستی حمایت می کند و در نیمه اول سال جاری ۹۶ طرح صنایع دستی در آستارا برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
وی از شهرداری آستارا خواست طرح گردشگری تالاب استیل را جهت بررسی در کارگروه گردشگری استان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ارائه کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت از مناطق گردشگری آن است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


گازرسانی


گیلان


استارا