اخبار گردشگری

رونمایی از ثبت پلاک سازمان مرکزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم گفت: ساختمان مرکزی دانشگاه با قدمت ۶۰ ساله، به عنوان نماد آموزش عالی استان گلستان محسوب می شود که با پیگیری های به عمل آمده خرداد ماه سال گذشته به عنوان میراث ملی ثبت شد.
دکتر علی نجفی نژاد بیان داشت: حفظ و نگهداری این اثر برای تاریخ این منطقه بسیار ارزشمند است.
وی بیان کرد: در شهر گرگان، ساختمان های زیادی با قدمت سازمان مرکزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان وجود دارد اما به دلیل تعمیرات، بافت و کالبد اولیه خود را حفظ نکرده و تنها ساختمانی که همان نمای اولیه را دارد، سازمان مرکزی این دانشگاه است.
سازمان مرکزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با شماره ۳۱۵۱۶ به عنوان اثر تاریخی – فرهنگی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان هم گفت: یک اثر، برای آنکه بتواند به عنوان میراث ملی ثبت شود، باید دارای کالبد و معماری قدیمی بوده و یا یک رویداد مهم فرهنگی و ملی در آن اتفاق افتاده باشد که بر این اساس سازمان مرکزی دانشگاه با دارا بودن معماری دوره پهلوی و اتفاقات مهم علمی توانست ثبت ملی شود.
جاوید ایمانیان اظهار امیدواری کرد که با توجه به ثبت ملی، حفاظت کالبدی این مکان مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین گفت که امید داریم با تخصیص اعتبار مورد نظر، قسمت هایی از این ساختمان که نیازمند مرمت بوده، بهسازی و در آینده از آن به عنوان بنای پژوهش محور شهر گرگان استفاده شود.
سید عباس حسینی فرماندار گرگان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج و ۵ آذر گفت: سازمان مرکزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پیشینه ۶۰ ساله دارد.
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فعالیت خود را از ۱۱ مهر ۱۳۳۶ با عنوان آموزشگاه عالی جنگل آغاز کرد و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه تخصصی ایران در رشته منابع طبیعی و علوم کشاورزی محسوب می شود.
این دانشگاه اولین نهاد آموزش عالی شمال کشور نیز محسوب می شود و دانش آموختگان بیشماری در طول مدت شش دهه فعالیت این مرکز به جامعه علمی جهان و ایران تقدیم شده است.
هم اینک در این دانشگاه ۱۵۸ رشته تحصیلی شامل ۴۶ رشته کارشناسی، ۵۷ رشته کارشناسی ارشد و ۵۵ رشته دکتری تخصصی دایر است.
در این دانشگاه حدود ۴ هزار دانشجو در رشته های مختلف تحصیل می کنند.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان است.
۳۰۱۴/۱۶۴۸
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


علوم کشاورزی و منابع طبیعی


ثبت پلاک


گرگان