اخبار گردشگری

انهدام گروه قاچاق اشیای عتیقه در خلیل آباد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، سرهنگ دوم ولی الله غلامی روز دوشنبه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی ناشناس در زمینه حفاری های غیرمجاز، استخراج و فروش اشیای تاریخی و عتیقه در یکی از مناطق تاریخی حاشیه شهر خلیل آباد، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس آگاهی و اطلاعات قرار گرفت.
وی اظهار کرد: ماموران این فرماندهی با حضور در محل پنج از متهمان را که در حال حفاری بودند در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از محل سه عدد کوزه سفالی و ۲ عدد خشت که بر اساس نظریه کارشناس اداره میراث فرهنگی دارای ۱۶۰۰ سال قدمت و متعلق به دوره ساسانیان بود، کشف کردند.
سرهنگ غلامی عنوان کرد: در همین رابطه ۲ نفر دیگر از حامیان مالی و واسطه های اصلی این گروه نیز با شیوه و شگردهای پلیسی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه به طور جداگانه دستگیر و متهمان به همراه پرونده متشکله و اشیای مکشوفه برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
خلیل آباد در فاصله ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.
استان خراسان رضوی دارای یک هزار و ۵۴۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثارملی است.
۱۰ هزار و ۶۰۰ قطعه اشیای تاریخی و عتیقه قاچاق در نیمه نخست سال جاری از قاچاقچیان استان کشف شده که از این اشیای مکشوفه، ۹ هزار و ۲۰۰ قطعه اشیای تاریخی اصلی و ۱۴۰۰ قطعه تقلبی بوده است.
خبرنگار: لیلا قرایی، آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۷۴۹۷/۵۱۳۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


انهدام


قاچاق


اشیای عتیقه