اخبار گردشگری

جذب ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری

بهمن عسگری سوادجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حجم سرمایه گذاری در راستای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، هتل ها، مرمت خانه های تاریخی، مجتمع های گردشگری و ایجاد زیرساخت های گردشگری در استان جذب شده است.
وی از رشد ۱۰۰ درصدی اردوگاه های گردشگری در استان خبر داد و گفت: درحالی که تا قبل از دولت یازدهم اردوگاه گردشگری در استان نداشتیم، اما تا پایان مهرماه امسال تعداد اردوگاه ها در استان به ۱۲ مجموعه رسیده است.
عسگری سوادجانی از رشد ۶۷۰ درصدی خانه های مسافر در استان خبر داد و گفت: تا سال ۹۲، ۲۱ خانه مسافر در استان فعال بود، اما هم اکنون تعداد خانه های مسافر در استان به ۱۴۱ خانه افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: همچنین تا قبل از دولت تدبیر و امید هیچگونه اقامتگاه بوم گردی در استان وجود نداشت، اما از سال ۹۲ تاکنون ۱۱ اقامتگاه در استان ایجاد شده است.
عسگری سوادجانی افزود: در مجموع طی فعالیت دولت تدیبر و امید برای ۴ هزار و ۹۸۷ نفر در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع سدتی و گردشگری استان اشتغالزایی شده است.
چهارمحال و بختیاری که به تازگی از آن با عنوان برند بوم گردی کشور یاد می شود، دارای پتانسیل های بی بدیلی در حوزه گردشگری بویژه گردشگری طبیعی است که می تواند برند معتبر و منحصر به فردی از گردشگری طبیعی را در کشور و همچنین در عرصه بین الملل به خود اختصاص دهد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام /*


اقتصاد


سرمایه گذاری


گردشگری


شهرکرد