اخبار گردشگری

۳۰۰ روستای هدف گردشگری جزو تکالیف بنیاد مسکن در برنام ششم توسعه

به گزارش ایرنا، هادی درفشی شامگاه سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح هادی روستایی گمش زنجان در جمع خبرنگاران افزود: یکی از کارهایی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت آن را پیگیری می کند، ایجاد فضاهایی مناسب روستایی برای محل زیست و بهره برداری از ظرفیتهای طبیعی و تاریخی به نحو مطلوب است.
وی اظهار کرد: مردم علاقه زیادی به ماندن در فضاهای روستایی دارند تا بتوانند از مواهب طبیعی و امکانات روستاها بهره مند شوند.
درفشی اظهار کرد: هدف از ایجاد روستاهای هدف گردشگری معرفی روستاها برای گردشگران داخلی و خارجی بوده و از طرفی فرصت مغتنمی برای ایجاد اشتغال روستایی، معرفی کالاهای روستایی و به عبارتی اشتغال پایدار را بوجود می اورد.
وی اظهار کرد: یکی از شرایط ایجاد اشتغال از نظر بنیاد مسکن این است که فرصت های شغلی و گردشگری را در روستاها توسعه دهیم و این کار کاملا بر اساس برنامه ریزی گسترده بوده که در سال های آینده نیز پیگیری می شود.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس باید فرصت های مناسبی را در روستاها فراهم کرد تا امکان استقرار افراد علاقمند و گردشگران داخلی و خارجی وجود داشته باشد.
وی با اشاره به عمده چالش پیش روی حوزه گردشگری روستایی خاطرنشان کرد: برای بوم گردی و به تعبیری گردشگری تلاش شده برای متقاضی۲ نوع وام پرداخت شود که یکی برای خود و دیگری برای بوم گردی که که ۲۰ میلیون تومان برای هر واحد را شامل می شود.
درفشی تاکید کرد: این در حالی است که گردشگری نیز منابعی در این حوزه اختصاص می دهد و این موضوع یکی از چالش های پیش روی این بخش است.
وی یادآوری کرد: در هرصورت باید تمامی شرایط بویژه امنیت در روستاهای هدف گردشگری فراهم شود و تا کنون روستاییان استقبال خوبی داشتند و باید این فرصت ها بوجود آید تا این ظرفیت ها شکوفا شود.
این مسئول افزود: بحث ایجاد اشتغال روستایی تنها بر عهده بنیاد مسکن نیست و یکی از فرصت های شغلی بوم گردی و طبیعت گردی است که هم اکنون بیشتر کشورهای جهان از این فرصت بهره برداری می کنند و متولیان امر در کشو نیز باید این فرصت ها ار ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: اشتغال روستایی باید منضبط، تشکیلاتی و هدفمند باشد تا بتوان منابع ارزشمند روستایی اعم از تولیدات کشاورزی، صنایع دستی و حتی غذاهای روستایی را به فروش رسانده و در آمد کسب کنند.
درفشی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها پنج میلیون واحد روستایی در کشور باید مقاوم سازی شوند که هم اکنون در مرز حدود ۲ میلیون واحد قرار داریم ؛ سه میلیون واحد دیگر نیز باید انجام شود که تا رسیدن به هدف نهایی فاصله زیادی داریم.
به گزارش ایرنا، معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر یکروزه خود به استان زنجان پس از بهره برداری از طرح های مسکن در شهرستان ابهر طرح های هادی روستایی در روستاهای باغ و گمش زنجان را نیز افتتاح کرد.
۸۰۶۸/۷۳۲۰
خبرنگار : اعظم شامی*** انتشار: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*


اقتصاد


بنیاد مسکن


روستای گردشگری


برنامه ششم