اخبار گردشگری

اعتراض۲ عضو شورای شهر تهران نسبت به دیوارکشی مقابل مجلس قدیم

به گزارش ایرنا، محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در این جلسه با ارائه تذکری گفت: دیوارکشی و نصب موانع عمودی مقابل مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای ملی به هویت تاریخی و میراثی این بناها و میدان بهارستان خسارت اساسی وارد می کند.
وی افزود: اینکه یکی از معابر جبهه شرقی مجلس که عرصه آن متعلق به شهر و شهرداری تهران است، بدون مجوز و پرداخت بها مسدود و به نوعی تصرف شده، مغایر قانون است.
سالاری گفت: با توجه به اینکه در فرایند تغییر و تحولات مدیریت شهری تهران، شورای عالی ترافیک مصوبه ای را برای نحوه تردد وسایط نقلیه عمومی از معبر شرقی مجلس ابلاغ کرده است.
به گفته سالاری، شورای عالی ترافیک با این مصوبه، این معبر از شهر تهران را مسدود و تصرف کرده که خود مغایر قانون است.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از شهردار و کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا خواست دراین زمینه اقدام جدی کنند.

* دیوار کشی مقابل ساختمان مجلس قدیم مغایر هویت ملی تهران است
حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه به دیوار کشی مقایل نمای ساختمان قدیمی مجلس در میدان بهارستان اعتراض کرد.
وی گفت: بخشی از نمای ساختمان مجلس مشروطه مشرف به میدان بهارستان است که متاسفانه مقابل آن دیوار کشیده شده که اقدامی مغایر با هویت ملی و تاریخی تهران است.
خلیل آبادی گفت: نمای مجلس قدیم اصلی ترین نماد میدان بهارستان است و برهمین اساس باید طرح دیوارکشی دراین محل فورا متوقف شود.
وی اظهار کرد: برای تامین امنیت مجلس شورای اسلامی باید از شیوه های نوین استفاده کرد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی – انتشار: محسن فتاحی
تهران/۷۲۴۴/۹۳۴۳/۱۷۳۵**۱۶۲۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


شورای شهر تهران


میدان بهارستان


مجلس قدیم