اخبار گردشگری

افزایش ۴۳ درصدی تردد مسافر از مرزهای آذربایجان غربی

به گزارش ایرنا عبدالحسین علی اکبری شامگاه سه شنبه در نشست روسای ادارات سرمایه گذاری و بازرگانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ارومیه افزود: آذربایجان غربی حدود یک چهارم مرزهای زمینی کشور را داراست و از این ظرفیت باید برای توسعه سرمایه گذاری مرزی بهره برداری کرد.
وی اضافه کرد: ۷۴ هزار دستگاه کامیون در نیمه نخست امسال از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده که این تعداد نیز ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وی اظهار کرد: افزایش سالانه و مستمر ترددهای مسافر و کالا از مرزهای آذربایجان غربی نشان دهنده بهبود روزافزون جایگاه این مرزهاست و می توان از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره برداری اقتصادی کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای ۵۰۰ میلیارد ریالی در پایانه های مرزی آذربایجان غربی، گفت: این طرح های عمرانی در مرزهای سرو، تمرچین و رازی به اجرا در می آید و سهم مناسبی در سرمایه گذاری های آتی این مرزها خواهد داشت.
به گزارش ایرنا در این نشست تخصصی در ارتباط با تدوین راهکارهای بهینه سازی فعالیت ها در پایانه های مرزی، بحث و تبادل نظر شد.
پنج پایانه مرزی کشور شامل سرو در ارومیه/ترکیه/، رازی در خوی/ترکیه/، تمرچین در پیرانشهر/کردستان عراق/، صنم بلاغی در پلدشت/جمهوری خودمختار نخجوان/ و بازرگان در ماکو/ترکیه/ در محدوده استان آذربایجان غربی قرار دارد.
۸۱۳۷/۳۰۷۲
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*


اقتصاد


پایانه های مرزی


تردد مرزی


آذربایجان غربی