اخبار گردشگری

فرماندار: تولید کنندگان صنایع دستی تالش غریب هستند

به گزارش روز جمعه روابط عمومی فرمانداری تالش به ایرنا؛ سید عیسی مهدوی در اولین کارگروه بهبود محیط کسب و کار در تالش در فرمانداری این شهرستان افزود: صنایع دستی تالش می تواند کسب و کار زیادی ایجاد کند اما نبود فضای مشخص برای ارائه و عرضه محصولات و حمایت جدی نشدن از فعالان و علاقمندان به فعالیت در این بخش مانع تحقق آن شده است.
وی اظهار کرد: صنایع دستی تاثیر زیادی در اشتغال بومی دارد و شهرداری ها می توانند در این حوزه اقدامات موثری انجام دهند و موضوعی مهم تر و اساسی تر از اشتغال جوانان نیست و بخشی از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ریشه در بیکاری دارد.
وی ادامه داد: سیستم اداری پیچیده و کلاف گونه از موانع جذب سرمایه گذار است و متقاضی سرمایه گذاری و کارآفرینی را از فعالیت اقتصادی منصرف می کند.
مهدوی بیان کرد: باتوجه به قانون برنامه ششم توسعه و چشم انداز دولت در کسب و کار، نقش شهرداری ها در جذب سرمایه گذار و پیشرفت اقتصاد شهرها زیاد است و در این راستا نیازمند تغییر روال سیستم شهرداری برای جذب سرمایه گذار و ایجاد انگیزه در بخش خصوصی هستیم و ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی باید شهرداری را یاری کنند.
او ادامه داد: نمایندگان در قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرده اند که سیاست دولت در حمایت از فعالیت های خرد اقتصادی و کسب و کار زود بازده، تاثیرات مثبتی در بخش اقتصاد خواهد داشت.
گلیم بافی، شال بافی ، جوارب بافی و کیف دستی از تولیدات بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر تالش است که با وجود تنوع و زیبایی، بازار فروش مطمئن و مناسبی را برای خود ایجاد نکرده است.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی**انتشار دهنده: بابایی
۷۱۰۶ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


صنایع دستی


غریب در شهر


فرماندار تالش