اخبار گردشگری

بیش از پنج میلیون گردشگر به سرعین سفر کردند

به گزارش ایرنا ، عاطف ناصری روز چهارشنبه در آئین تجلیل از فعالان برتر و اعضای کار رگروه تخصصی میراث فرهنگی و ستاد خدمات سفر استان اردبیل با بیان اینکه سرعین قطب مهم گردشگری است افزود: دولت تدبیر و امید رونق بخشی حوزه گردشگری را در دستور کار قرار داده و در این باره هم حمایت خود را از سرمایه گذاری های بخش خصوصی با هدف اشتغال زایی و رونق اقتصادی انجام داده است .
وی با بیان اینکه هر نقطه استان اردبیل دارای جذابیت گردشگری است گفت: برای اینکه از امکانات و قابلیت های این استان بصورت بهینه استفاده شود باید اتحاد و انسجام برای رونق گردشگری داشت.
ناصری برگزاری مسابقات اسکی در زمستان را ضروری دانست و افزود: حضور ۵۰۰ اسکی باز در زمستان می تواند گردشگری زمستانی را رونق دهد.
وی همچنین با اشاره بر لزوم ایجاد زنجیره گردشگری در استان اظهار کرد: ایجاد زنجیره گردشگری استان از بیله سوار تا خلخال مورد تاکید است تا قابلیت ها و توانمندی های گردشگری بصورت منسجم به گردشگران معرفی شود.
فرماندار سرعین گفت: حوزه گردشگری یکی از فعال ترین بخش ها در کشور بوده و نیاز است عزم جدی برای رونق بخشی آن صورت بگیرد.
شهرستان سرعین با دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگر پذیر کشور در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۰/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


‘گردشگری


اقتصاد


اردبیل