اخبار گردشگری

۷۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه های خراسان جنوبی دیدن کردند

حسن رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن پنجم مهر ماه روز جهانی جهانگردی، با بیان اینکه بیشتر گردشگران از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه بوده اند، افزود: با هماهنگی های انجام شده در نهم آبانماه شاهد سومین تور تخصصی ۲۰ نفره از کشور آلمان در استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: این آمار از سال ۹۵ تاکنون به سه هزار نفر رسیده است که از جاذبه های گردشگری ازمیغان طبس، قاین، نهبندان، فورگ، بیرجند، حیدر آباد، دهسلم نهبندان و … دیدن کردند که امیدواریم در سال آینده این تعداد به ۱۰ هزار نفر برسد.
به گفته وی، کشورهایی مثل عراق، مالزی، ارمنستان، امارات، تایلند، ترکیه و گرجستان از مهمترین کشورهایی است که مورد توجه گردشگران استان قرار گرفت و در بحث گردشگری خارجی هم مردم استان سفر به جزیره کیش را مد نظر قرار دادند.

** ورود سه میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر به خراسان جنوبی
رمضانی، ادامه داد: در نوروز سال جاری، سه میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی به خراسان جنوبی سفر کردند و این در حالی است که در سال گذشته فقط یک میلیون و ۴۴۰ هزار گردشگر در این استان اقامت کردند.
وی اضافه کرد: آنچه مسلم است قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر زیارتی مشهد مقدس تاثیر مثبتی بر روند گردشگری این منطقه خواهد داشت اما در این میان تجهیز، توسعه و معرفی جاذبه های گردشگری نقش بسزایی در این موضوع ایفا خواهد کرد.
به گفته وی، هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی، مدارس، مجموعه های آب درمانی و کمپین ها ار مهمترین مکان های اقامت گردشگران در استان بوده است.

اقدامات دولت یازدهم/ قرار گرفتن خراسان جنوبی در ۱۰ منطقه گردشگری
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات دولت یازدهم در توسعه، تجهیز و معرفی جاذبه های گردشگری استان باعث شد این استان در مجموعه ۱۰ منطقه اصلی گردشگری کشور قرار گیرد، افزود: قرار گیری استان در کنار استان هایی مثل، گلستان، گیلان، مازندران، یزد، اصفهان و … نشان از وجود جاذبه های فراوان در این خطه ار مرز و بوم دارد.
وی گفت: در همین میان ۸۰۰ اثر تاریخی در فهرست میراث ملی و سه اثر به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسیده و این در حالی است که به لحاظ آداب و رسوم یکی از دست نخورده ترین فرهنگ ها را داریم و از لحاظ طبیعی و جغرافیایی از شمال تا جنوب استان شاهد آب و هوای سرد کوهستانی و خشک بیابانی هستیم که این مهم خود نوعی جاذبه است.
به گفته وی این استان، دارای گرمترین نقطه زمین با ۷۰ درجه سانتیگراد در کویر دهسلم نهبندان و تاریک ترین آسمان شب در خاورمیانه در منطقه سه قلعه نایبندان طبس است که مورد توجه ستاره شناسان داخلی و خارجی قرار گرفته است.
رمضانی ادامه داد: با توجه به جاذبه های موجود در این استان در سال مالی ۹۵ موفق به اقدام های خوبی در زمینه گردشگری، سرمایه گزاری و تامین منابع شدیم که نقش مهمی را در زمینه جذب گردشگر ایفا خواهد کرد.
وی تکمیل محوطه سازی و اجرای دیوار ساحلی، احداث آلاچیق بند امیرشاه و مزار کاهی، آبشار گیوک، شوکت آباد، روستای ارک، آبگرم لوط، آبترش سربیشه، کوه های مینیارتوری و مسجد ابوالفضل نهبندان، کوپ کویر نوردی دهسلم، کویر نوردی سه قلعه را از مهمترین اقدام ها در حوزه گردشگری عنوان کرد.
رمضانی، تکمیل شبکه فشار متوسط برق آبگرم مرتضی علی خرو، تکمیل و احداث ساختمان کمپ کویر نوردی سه قلعه، کویر نوردی دهسلم و آبترش سربیشه را از دیگر اقدام های حوزه گردشگری در این سال مالی بیان کرد.
وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت های تاسیسات گردشگری طبس و ساماندهی و معرفی محور های گردشگری بیابان لوت از مهمترین پروژه های ملی بخش گردشگری در این مدت بوده است.
وی افتتاح ۲ شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی، چهار اقامتگاه بوم گردی در اصفهک شهرستان طبس، و سه اقامتگاه دیگر در شهرستان های فردوس، سرایان و بیرجند را از مهمترین پروژه هایی عنوان کرد که در روز جهانی جهانگردی به بهره برداری می رسند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215* 6054* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- مریم پنجابی

انتهای پیام /*


اقتصاد


میراث فرهنگی


گردشگری


خراسان جنوبی