اخبار گردشگری

بکاول، روستایی از دل تاریخ و طبیعت با جاذبه های دلکش

طبیعت بکر و زیبای بکاول در کنار بافت تاریخی و سنتی روستا آرامش و فضای مثبتی را رقم زده که در کنار قابلیت هایی چون صنایع بومی و سنتی، گیاهان دارویی و البته ‘زرشک وحشی’ به عنوان محصول منحصربه فرد و خاص این منطقه، گردشگران علاقه مند فراوانی را به خود جذب کرده است که روز به روز هم در حال افزایش است.
اگرچه هنوز این روستا و قابلیت ها و جاذبه های آن چنان که باید و شاید شناخته نشده و تا معرفی آن به همه گردشگران و جویندگان چنین ویژگی ها و جاذبه هایی راه درازی در پیش است اما انتخاب این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری و برگزاری برنامه هایی از جمله جشنواره زرشک وحشی آغازی درخور تحسین در این راستاست.

بکاول روستایی جذاب برای گردشگران
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این روستا که دارای مناطق ییلاقی فراوان و جذابی است از قابلیت های گردشگری فراوان و بافت تاریخی و سنتی جالبی برخوردار است.
علی محمدی با بیان اینکه هنرهای سنتی و صنایع دستی این روستا نیز بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است، افزود: داروهای گیاهی این منطقه نیز از معروفیت و شهرت بالایی برخوردار است که همین موضوع موجب جذب گردشگران بسیاری به منطقه شده است.
وی بیان کرد: وجود جوانان تحصیلکرده فراوان از دیگر ویژگی های این روستا است که متاسفانه به شهرها مهاجرت کرده اند و تلاش شده تا با معرفی قابلیت ها و جاذبه های گردشگری این روستا و رونق اقتصادی منطقه، این جوانان دوباره به روستا بازگشته و به رونق روستا بیفزایند.

زرشک وحشی، انحصاری جذاب در بکاول
محمدی با بیان اینکه زرشک وحشی یکی از جاذبه های به مراتب ناشناخته تر در این روستاست، افزود: این نوع زرشک با سایر انواع زرشک متفاوت است به گونه ای که زرشک وحشی، دانه دار است و بیشتر از آب آن استفاده می شود.
رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه اظهار کرد: خواص دارویی این محصول از جذابیت هایی است که مورد توجه و علاقه گردشگران قرار دارد.
وی افزود: با هدف معرفی هرچه بیشتر و بهتر این جاذبه گردشگری در روستا و نیز معرفی سایر جاذبه های بکاول، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره زرشک وحشی کردیم که خوشبختانه با استقبال فراوانی روبه رو شد.
وی گفت: با برگزاری این جشنواره شاهد بازگشت تعداد زیادی از جوانان تحصیل کرده روستا از شهرها بودیم که جای بسی خرسندی است.
محمدی اظهار کرد: روستای بکاول یکی از ۱۰ روستای هدف گردشگری شهرستان تربت حیدریه است که به زودی ۲ اقامتگاه بوم گردی نیز در این روستا به بهره برداری می رسد و میزان خدمات دهی به گردشگران افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه روستای بکاول روستای تفریحی و گردشگری است که در روزهای تعطیل و طول سال میزبان گردشگران بسیاری است، افزود: حضور بیش از ۳۰۰ گردشگر در روستای بکاول برای شرکت در جشنواره زرشک وحشی نشان از علاقه گردشگران و نیز وجود ظرفیت های جذاب گردشگری در این روستا است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه بیان کرد: اسب سواری، نمایشگاه توانمندی های روستا، موسیقی سنتی، دمنوش و داروهای گیاهی، نمایش آداب و رسوم قدیمی، بازی های بومی و محلی، بازدید از بافت تاریخی روستا و جاذبه های گردشگری و بازدید از اقامتگاه بوم گردی از برنامه های حاشیه ای جشنواره زرشک وحشی بود که مورد استقبال گردشگران و شرکت کنندگان قرار گرفت.
۷۴۹۶/۵۱۳۲
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغرایزدی

انتهای پیام /*


اجتماعی


روستای گردشگری


بکاول


خراسان رضوی