اخبار گردشگری

تاکید معاون رئیس جمهوری بر بکارگیری فناوری اطلاعات در بخش گردشگری

به گزارش ایرنا ‘علی اصغر مونسان’ امروز چهارشنبه در سخنرانی خود در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در شهر «چانگدن» چین با موضوع ‘توسعه پایدار گردشگری’ افزود: گام بسیار مهم اما اولیه به سوی مدیریت فراگیر گردشگری، اتخاذ رویکرد یکپارچه از سوی تمام نهادهای دولتی برای شکل دهی و اجرای سیاست های گردشگری است که مستلزم توسعه یک ساختار قوی همکاری میان نهادهای بخش خصوصی و دولتی است.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه گردشگری از مدت ها پیش به عنوان یک ابزار کارآمد برای توسعه شناخته شده است، افزود: توسعه یک اکوسیستم گردشگری مبتنی بر نوآوری و کارآفرینی همراه با سرمایه گذاری قاعده مند در سرمایه انسانی گامی است که باید با هدف ایجاد نهادهای گردشگری فراگیر صورت پذیرد.
مونسان افزود: چالشی اخیرا مورد توجه قرار گرفته آن است که چگونه توان بالقوه این صنعت غیرمتمرکز، بین بخشی و ناهمگن را به نیروی محرکه ای برای رشد فراگیر و پایدار با تأثیر مثبت بر اقتصادهای محلی تبدیل نماییم.
وی با تاکید بر اهمیت فراگیر بودن مدیریت گردشگری گفت: ادبیات محدود موجود درباره رشد فراگیر گردشگری بیشتر برتوزیع عادلانه تر ارزش افزوده و اشتغال ناشی از گردشگری در میان جوامع محلی، شرکت ها و مقاصد متمرکز شده است.
وی با اشاره به موضوع گردشگری در سال ۲۰۱۸ به نام ‘گردشگری و تحول دیجیتال’ گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات باید بیشتر از همیشه توسعه و اجرای برنامه های گردشگری و توانمندسازی بخش های خصوصی و داوطلبانه در این زمینه به کارگرفته شود.
معاون رئیس جمهوری گفت: در چایان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، مراتب قدردانی خود را از سازمان جهانی گردشگری ملل متحد برای مشارکت مستمر در ترویج توسعه گردشگری پایدار، ابراز می دارم.
وی در سخنرانی خود افزود: بیایید همه ما با هم تلاش کنیم تا بخش گردشگری فراگیرتر و مسئولیت پذیرتری را برای نسلهای آینده ایجاد نماییم.
بیست و دومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) امروز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا در شهر «چانگدو» در غرب چین آغاز شد.
به گزارش ایرنا این مجمع بالاترین نشست در صنعت گردشگری جهانی است که هر دو سال یکبار برگزار می شود.
شهر چانگدو از سوی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) به عنوان بهترین شهر گردشگری چین شناخته شده است و در ماه ژانویه امسال نیز این شهر از طرف سازمان یونسکو به عنوان یکی از ۲۱ مقصد مهم سفر در جهان معرفی شد.
از کشورمان نیز در این نشست جهانی هیاتی به سرپرستی ‘علی اصغر مونسان’ معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان حضور دارد.
آساق**۱۹۰۴**۱۶۶۳**انتشار دهنده:خسرو حسینی
اطلاع از آخرین اخبار جهان در کانال تلگرامی ایرنا بین الملل به نشانی: IRNAInternational@

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


توسعه


علی اصغر مونسان