اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

تاکید ایران و گرجستان بر توسعه روابط فرهنگی و گردشگری

به گزارش ایرنا در این دیدار که با درخواست وزیر امور خارجه گرجستان و به صورت دوستانه و غیر رسمی برگزار شد علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سابقه تمدنی و تاریخی دو کشور و فرصت های گردشگری ایران بر ارتقا روابط دوستانه با گرجستان تاکید کرد.
وی با اشاره به همکاری اخیر سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (unwto) با ایران و اعزام مشاور ارشد این سازمان به کشورمان برای بروز رسانی و بازنگری برنامه جامع ملی گردشگری در ایران، خواستار حمایت هر چه بیشتر گرجستان از این موضوع شد.
مونسان همچنین بر لزوم ایجاد موازنه در تبادل توریست بین دو کشور تاکید کرد.
وزیر خارجه گرجستان نیز ضمن ابراز خوشحالی از پذیرش دعوت ملاقات توسط معاون رییس جمهوری ایران بر گسترش روابط دو جانبه تاکید کرد.
‘میخائیل جانلیدزه’ با اشاره به اینکه در سال ٢٠١۵ همراه با نخست وزیر گرجستان برای اولین بار از ایران بازدید کرده و تحت تاثیر زیبایی هایی ایران قرار گرفته است ، گفت: ایران یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در جامعه جهانی است توسعه روابط در همه زمینه ها به ویژه توریسم، اولویت ما برای رابطه با ایران است.
وزیر خارجه گرجستان با اشاره به جاذبه های فراوان ایران و تسهیل روادید برای شهروندان گرجی اظهار امیدواری کرد شاهد افزایش ورود توریست های گرجی به ایران باشیم.
‘میخائیل جانلیدزه’ با اشاره به اینکه دبیرکل آینده سازمان جهانی گردشگری ملیت گرجستانی دارد این موضوع را فرصتی برای افزایش نقش ایران در جامعه جهانی در حوزه گردشگری دانست و بر حمایت دبیرکل جدید از ایران در سازمان جهانی گردشگری و اولویت دادن به پروژه های همکاری با ایران تاکید کرد.
در این ملاقات سفیر ایران در چین، معاون گردشگری و مدیرکل بازاریابی سازمان میراث فرهنگی کشورمان و کاندیدای دبیرکلی سازمان جهانی گردشگری و سفیر گرجستان در چین نیز حضور داشتند.
بیست و دومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) امروز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا در شهر «چانگدو» در غرب چین آغاز شد.
به گزارش ایرنا این مجمع بالاترین نشست در صنعت گردشگری جهانی است که هر دو سال یکبار برگزار می شود.
شهر چانگدو از سوی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) به عنوان بهترین شهر گردشگری چین شناخته شده است و در ماه ژانویه امسال نیز این شهر از طرف سازمان یونسکو به عنوان یکی از ۲۱ مقصد مهم سفر در جهان معرفی شد.
از کشورمان نیز در این نشست جهانی هیاتی به سرپرستی «علی اصغر مونسان» معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان حضور دارد.
قرار است بعد از ظهر امروز علی اصغر مونسان در این مجمع بین المللی در مورد راه های توسعه گردشگری سخنرانی کند.
این مجمع با محور بحث در مورد اینکه چگونه توسعه گردشگری می تواند به توسعه پایدار دست یابد و همچنین بررسی برنامه های این مجمع برای یک دوره دو ساله تا ۱۶ سپتامبر ادامه دارد.
معاون رئیس‌جمهوری امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور همچنین علاوه بر شرکت در مراسم کاشت درخت توسط وزرا و مسئولان گردشگری کشورهای شرکت‌کننده، دیدار با رئیس اداره گردشگری ملی چین و شرکت در نشست عالی‌رتبه وزرا با موضوع گردشگری و اهداف توسعه پایدار را در برنامه کاری خود دارد.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در آخرین روز سفر به چین، در نشست دوم مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری که با هدف تعیین دبیرکل جدید برگزار می‌شود نیز شرکت می‌کند.
حضور در نشست پنج کشور حوزه دریای خزر شامل ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان، آخرین برنامه او در این سفر است.
آساق**۱۹۰۴**۱۶۶۳**انشار دهنده: خسرو حسینی
اطلاع از آخرین اخبار جهان در کانال تلگرامی ایرنا بین الملل به نشانی: IRNAInternational@

انتهای پیام /*


سیاسی


علی اصغر مونسان


وزیرخارجه گرجستان


سازمان جهانی گردشگری