اخبار گردشگری

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه در این نشست گفت: این استان در زمینه جذب اعتبارات ملی در حوزه صنایع دستی از استان‌های برتر کشور بوده است.
باقری تصریح کرد: در سال ۹۵ افزون بر ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی از محل اعتبارات ملی در استان جذب و در حوزه اشتغال هزینه شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: در سال جاری هم ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به حوزه صنایع دستی استان اختصاص داده شده که برای رونق اشتغال در این بخش پرداخت می‌شود.
باقری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هنرهای سیاه‌چادربافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی به فراموشی سپرده شده بود، افزود: با حمایت دولت بخشی از این هنرها احیا شد که در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای هنرمندان صنایع دستی مؤثر بوده‌اند.
جاجیم بافی، رنگرزی سنتی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سورن دوزی، سنگ‌های قیمتی سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین رشته‌های صنایع دستی در این استان است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در زمینه صنایع دستی و گردشگری اعتبارات خوب و ارزان قیمتی برای ایجاد اشتغال زایی پرداخت شده است.
ارسلان حسن پور بیان کرد: ۴۲ پرونده با اعتبار افزون بر ۶ میلیارد ریال در زمینه اشتغال زایی صنایع دستی در استان در دست اقدام است.
به گفته وی، ۵۳ پرونده با ۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال در زمینه اشتغال زایی صنایع دستی تکمیل و آماده پرداخت است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به‌ضرورت ایجاد اشتغال در استان به‌خصوص در روستاها بیان کرد: اجرای طرح‌های صنایع دستی و گردشگری زمینه ایجاد اشتغال در روستاها شده و مانع مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.
وی همچنین از پرداخت هشت میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعتبار در پنج ماهه سال ۹۶ در زمینه ایجاد اشتغال زایی صنایع دستی و گردشگری در استان خبر داد و گفت: از مجموع این اعتبار ۴۲ پرونده مربوط به صنایع دستی و ۴ پرونده مربوط به گردشگری بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و این استان بیش از ۱۶ هزار کیلومترمربع مساحت دارد.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۳ درصد است.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۱۶۶۲/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


تسهیلات اشتغال


صنایع دستی


کهگیلویه و بویراحمد