اخبار گردشگری

دریاچه زریوار یکی از مزیت های گردشگری کردستان

عبدالمحمد زاهدی شامگاه دوشنبه در دیدار رییس سازمان میراث فرهنگی کشور با فعالان اقتصادی و صنعتگران استان در سنندج افزود: در راستای حفظ دریاچه زریوار از هرگونه آلودگی و جلوگیری از نابودی آبزیان آن، ورود فاضلاب اطراف روستاها به داخل دریاچه قطع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی بر تقویت بخش خصوصی و توسعه گردشگری تاکید دارد گفت: فراهم کردن بسترهای توسعه و تسهیل گردشگری در استان یک ضرورت است.
وی بر مدیریت و نظارت بر خانه های مسافر در مناطق گردشگری استان تاکید کرد و گفت: احداث اقامتگاه های ارزان قیمت در شهرستان بانه و ایجاد بازارچه فروش محصولات صنایع دستی استان ضروری است.
وی با اشاره به اینکه بیکاری و نبود شغل معضل اصلی کشور است اظهار کرد: همه ما به این باور رسیده ایم که گردشگری بهترین ظرفیت و راهکار برای حل معضل بیکاری است.
**کردستان از ظرفیت های گردشگری به درستی استفاده نکرده است
مدیر هتل لاله بانه نیز در این نشست گفت: استان کردستان از ظرفیت ها و پتانسیل های ارزشمندی برای توسعه گردشگری برخوردار است اما نتوانسته به درستی از این ظرفیت ها استفاده کند.
بیات استان کردستان را از حیث صنعت گردشگری و مدیریت هتل داری ضعیف توصیف کرد و اظهار کرد: هتل لاله بانه تنها هتل پنج ستاره استان است و هم اکنون ۴۰ میلیارد تومان بدهکار است و تعداد افراد شاغل در این هتل از ۱۰۰ نفر به ۶۰ نفر کاهش یافته است.
در ادامه مدیرکل طبیعت گردی و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان کردستان، طبعیت گردی را از شاخص های گردشگری استان برشمرد و گفت: توسعه طبیعت گردی مهم ترین راه برون رفت استان از معضل بیکاری است.
فیاضی کردستان را از حیث جاذبه های گردشگری در کشور ممتاز توصیف کرد و افزود: این استان از ظرفیت توسعه پرنده نگری برخوردار است و در این راستا طرح پرنده نگری در استان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تجهیز و راه اندازی طرح پرنده نگری در استان را نیازمند ۳۹۰ میلیون تومان سرمایه دانست و گفت: راه اندازی این طرح می تواند زمینه اشتغالزایی ۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کردستان نیز بوم گردی را یکی از قابلیت ها و مزیت های استان ذکر کرد و گفت: فعال شدن بوم گردی زمینه جذب گردشگر را از استان های کشور به داخل استان فراهم می کند.
محمد نحیب آداک اظهار کرد: کردستان جز استان های محروم و کم برخوردار کشور است و در همین راستا ضرورت دارد مسئولان دولتی توجه ویژه ای به کردستان داشته باشند.
وی از اورامان و دریاچه زریوار به عنوان مناطق ارزشمند گردشگری نام برد و گفت: برای جلوگیری از مرگ دریاچه زریوار و حفظ این منطقه ارزشمند گردشگری باید توجه ویژه ای به ان شود.
۷۳۵۲/۶۱۰۸
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین