اخبار گردشگری

برخورداری بوکان از استانداردهای درمانی در سایه اهتمام دولت یازدهم

به گزارش ایرنا علاوه بر افزایش تختخواب های بیمارستان شهید قلی پور بوکان، دستگاه های تصویربرداری MRI، سی تی اسکن و ماموگرافی و ۶ دستگاه دیالیز نیز به امکانات این بیمارستان در دولت یازدهم افزوده شده و سردرگمی ناشی از درمان بیماری های مختلف را از دوش مردم این شهرستان برداشته است.
به گفته فرماندار بوکان افزایش تختخواب و تجهیز بیمارستان شهید قلی پور این شهرستان به دستگاه های حیاتی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.
جمال خسروی به احداث ۱۲ باب خانه بهداشت در روستاها نیز اشاره کرد و افزود: احداث مرکز بهداشتی درمانی روستاهای بخش مرکزی در دولت یازدهم با ۶ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.
وی اضافه کرد: این دولت پنج میلیارد ریال نیز برای بهسازی و ارتقای استانداردهای مراکز بهداشتی درمانی هزینه کرده است.
وی با بیان اینکه طرح توسعه مرکز خدمات جامع شهدای شماره ۸ بوکان با ۲ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است، ادامه داد: طرح پزشک خانواده در حاشیه شهر برای بیش از ۵۳ هزار نفر حاشیه نشین نیز در دولت یازدهم اجرا شد.
خسروی اعلام کرد: اطلاعات پزشکی بیش از ۴۰ هزار نفر از جمعیت شهری بوکان در دولت یازدهم در سامانه یکپارچه بهداشت /سیب/ ثبت و پایگاه دائمی هلال احمر سیمینه با ۲ میلیارد ریال اعتبار در این دولت احداث شده است.
وی با اشاره به احداث ساختمان اورژانش اجتماعی افزود: این طرح ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تابستان امسال به بهره برداری می رسد.
وی تاسیس مرکز روزانه خانواده و کودکان کم شنوا و ناشنوا و مرکز روزانه درمان و توانبخشی بیماران روانی را از اقدام های مهم این دولت برشمرد و گفت: توسعه ساختمان بهزیستی سیمینه، اخذ مجوز تاسیس مرکز نگهداری سالمندان زن در سیمینه، تاسیس مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی و ارتقای مراکز سالمندان میلاد، خانه بوستان از درجه ۲ به درجه یک نیز از دیگر اقدام های دولت یازدهم در بوکان به شمار می رود.

** اجرای سیستم نوین آبیاری در بوکان بالاتر از میانگین استانی
فرماندار بوکان با اشاره به اینکه برجسته ترین اقدام دولت یازدهم در بخش آب و کشاورزی اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار است، گفت: این نوع آبیاری از سال ۹۲ تا ۹۵ در سطح یکهزار و ۷۳۵ هکتار با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال انجام شد و میانگین آبیاری تحت فشار بوکان را به بالاتر از میانگین استانی رساند.
جمال خسروی به استقبال کشاورزان از این نوع آبیاری اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و اقدام ارزنده دولت در راستای مدیریت بحران آب در منطقه را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: اختصاص ۲۲ هزار متر لوله انتقال آب از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز با ۱٫۷ میلیارد ریال در دولت یازدهم انجام شد.
وی با اشاره به رشد ۳٫۷ برابری در میزان خرید گندم در دولت یازدهم، بیان کرد: در سال ۹۲ میزان خرید گندم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن، در سال ۹۳ بیش از ۳۶ هزار تن، در سال ۹۴ به میزان ۴۱ هزار تن و در سال ۹۵ به بیش از ۱۱۰ هزار تن رسید.
وی بیان کرد: نصب دستگاه ضد تگرگ در روستای حاجی لک، تامین و تثبیت به موقع کودهای شیمیایی و ایجاد سامانه ای جهت تعیین اصالت کود جهت ارتقای کیفی محصولات کشاورزی، دسترسی آسان کشاورزان به نهاله های شناسنامه دار، بذرها، سموم و آفت کش ها از اقدام های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی است.

** احیا ۵۰ واحد تولیدی غیرفعال و نیمه فعال بوکان در دولت یازدهم
فرماندار بوکان بیان کرد: ۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد با اعطای ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت خود را از سرگرفت.
جمال خسروی افزود: حدود سه هزار نفر بوکانی در دولت یازدهم از طریق کاریابی یا استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی شاغل شده اند.
وی به کسب مقام برتر کشور توسط اتاق اصناف بوکان در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: ساختمان اداری اتاق اصناف در همین راستا و به منظور ارتباط هرچه بهتر اصناف و اتحادیه های صنفی این شهرستان احداث شد.
وی بیان کرد: ایجاد کارگاه چرم دوزی سازمان فنی و حرفه ای، تولید ماشین آلات کشاورزی و تولید پلی اتیلن در بوکان نشانگر تعامل دولت با کارآفرینان برای رونق کسب و کار بوده است.
خسروی گفت: همایش توسعه پایدار در بوکان با حضور کارآفرینان، نخبگان، سرمایه گذاران و صاحب نظران در حوزه کارآفرینی و اشتغال، کارگروه های رفع موانع تولید و راه اندازی کمیته راهبری سرمایه گذاری گام هایی موثر برای رونق کسب و کار در این شهرستان بوده است.
وی بیان کرد: اجرای ۳۱۳ طرح خودکفایی و ایجاد اشتغال برای همین تعداد از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی مددجویان انجام شد.

** افزایش میزان باسوادی در بوکان به ۹۳ درصد در دولت یازدهم
فرماندار بوکان با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی گسترده در این شهرستان بیان کرد: درصد باسوادی شهروندان این شهرستان در چهار سال اخیر در قالب گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال از ۸۹ به ۹۳ افزایش یافت.
جمال خسروی افزود: فضاهای آموزشی بوکان نیز با ۷۸ کلاس درس در قالب ۹ طرح توسعه یافت.
وی جذب کمک های مردمی در این شهرستان از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ را ۴۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مشارکت های مردمی و توان خیران مدرسه ساز، ۵۶ کلاس درس و احداث ۲۲ مدرسه را در پی داشت.
وی افزود: استانداردسازی سیستم های گرمایشی در ۲۸ مدرسه با ۱۷۰ کلاس درس و نصب ۱۶۵ دستگاه بخاری تابشی در مدارس روستایی همراه بود.
فرماندار بوکان اظهار کرد: رشته های کارشناسی ارشد از صفر تا هفت رشته در دانشگاه آزاد و همچنین چهار رشته در دانشگاه پیام نور افزایش یافت.
خسروی به احداث پارک دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: احداث بزرگترین سالن ورزشی دانشگاه های پیام نور در دانشگاه این شهرستان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در نیمه دوم ۹۵ از اقدام های مهم دولت یازدهم در فضای دانشگاهی بود.

** افزایش کمی و ارتقای کیفی احزاب و سازمان های مردم نهاد در بوکان
فرماندار بوکان به فعالیت تنها یک حزب قبل از دولت یازدهم در بوکان اشاره کرد و گفت: چهار حزب جدید در این دولت مجوز فعالیت در این شهرستان را دریافت کردند.
جمال خسروی افزود: آمار سازمان های مردم نهاد قبل از این دولت ۱۱ مورد بود که با اضافه شدن چهار سمن دیگر در راستای ارتباط بیشتر دولت و ملت در دولت یازدهم آمار این سازمان ها در بوکان به ۱۵ مورد رسیده است.
وی اضافه کرد: اخذ مجوز موزه مردم شناسی، باستان شناسی و صنایع دستی و اختصاص هفت میلیارد ریال برای احداث آن در سال ۱۳۹۶ از اقدام های فرهنگی مهم در این دولت بود.
وی ادامه داد: مرمت مقبره سردار بوکان با پیشرفت ۷۰ درصدی و ۲۵۰ میلیون ریال هزینه در این دولت انجام شد.

** توسعه روستایی هم پای توسعه شهری در بوکان
فرماندار بوکان با اشاره به اینکه قبل از سال ۱۳۹۲ تنها ۶ روستا در بوکان از گاز بهره مند بود، اظهار کرد: در زمان حاضر ۳۷ روستای این شهرستان از خدمات گاز استفاده می کنند.
جمال خسروی ادامه داد: گازرسانی ۱۶۰ کیلومتر به مناطق روستایی از دیگر اقدام های مهم برای توسعه روستاهای این شهرستان بود.
وی گازرسانی به بزرگترین کارخانه سیمان بوکان /کاوان/ را برای مردم منطقه حائز اهمیت دانست و گفت: گازرسانی به تمامی مسکن های مهر و جایگاه های CNG ترمینال و سیمینه نیز رضایتمندی مردم منطقه را به دنبال داشته است.
وی گفت: طرح هادی در ۱۱ روستا با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این دولت انجام شد.
وی به اعطای تسهیلات طرح ویژه بالغ بر۱۴۰ میلیارد ریال برای ۷۷ روستا اشاره کرد و افزود: تسهیلات قرض الحسنه تعمیرات مسکن روستایی به ۴۷ روستا با اعتبار ۲ میلیارد ریال نیز اعطا شده است.
وی اضافه کرد: بازنگری ۱۳۶ روستا از طرح هادی روستایی از مجموع ۱۷۵ روستای بوکان نیز در این دولت انجام شد.
وی گفت: احداث هشت ساختمان دهیاری در روستاهای بخش مرکزی و پنج دهیاری در بخش سمینه نیز در دولت یازدهم به اتمام رسید.
وی به پیشرفت ۳۰ درصدی کنارگذر بوکان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای ۱۵ کیلومتر از قطعه واقع در مسیر بوکان – میاندوآب از بزرگراه شمال غرب به جنوب کشور نیز در این دوره انجام شده است.
وی با اشاره به نصب و راه اندازی ۲۲ سایت ۴G و راه اندازی ۲۷ سایت همراه اول نسل سوم در بوکان گفت: توسعه و افزایش ظرفیت ۲۰ سایت همراه اول نسل دوم، افزایش ورودی اینترنت در شهر و روستا به میزان حدود هفت هزار پورت و برقراری ارتباط اینترنت پرسرعت در ۱۰ مرکز روستایی از دیگر اقدام های مهم دولت در راستای توسعه روستایی بوده است.
وی با اشاره به آسفالت ۴۷ کیلومتر راه روستایی و روکش آسفالت ۶۰ کیلومتر جاده های خارج از شهر گفت: آبرسانی به روستاهای آغ جوان، مجتمع چهار روستایی رحیم خان و مجتمع ۱۲ روستایی قشلاق با احداث ۶۵ کیلومتر خط انتقال، احداث ۹ کیلومتر شبکه توزیع، احداث موتور خانه و سه مخزن ذخیره به حجم ۶۴۰ متر مکعب از دیگر اقدام های مهم در این حوزه بوده است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۹ کیلومتر شبکه کابل کشی مسی در ۹ منطقه بوکان انجام شده است، افزود: حدود ۴۵ کیلومتر فیبر نوری بین شهری و ادارات و سایت های موبایل و سد شهید کاظمی به پایان رسیده است.
احداث ایستگاه آتش نشانی شهرک فرهنگیان جدید و احداث پارک محلی کوی اندیشه از طرح های انجام گرفته در حوزه خدمات انجام گرفته در توسعه شهری بوده است.
وی به احداث روگذر میدان معلم بوکان برای کاهش بار ترافیک در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: زیر گذر معلم نیز با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
فرماندار بوکان گفت: طرح خط دوم آبرسانی از سد شهید کاظمی به شهر بوکان به طول ۳۰ کیلومتر شروع شده و تاکنون چهار کیلومتر آن اجرایی شده است.
وی افزود: احداث مخزن ۲ هزار مترمکعب در دامنه کوه نعل شکن با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.
وی با اشاره به اصلاح شبکه آبرسانی و انشعابات به طول حداقل ۳۰ کیلومتر اضافه کرد: بیش از ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهرستان تکمیل شده و اصلاح تسویه خانه و سیستم دانه گیر با پیشرفت ۸۵ درصدی همراه است.
وی گفت: نصب ۴۸ دستگاه پست هوایی برق، احداث شبکه فشار متوسط هوایی به طول ۹ کیلومتر به سمت رحیم خان، اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و تبدیل آن به کابل خودنگهدار به طول ۱۸ کیلومتر از جمله اقدام های ارزنده دولت تدبیر و امید در بوکان بوده است.

** ارتقای زیرساخت های ورزشی در بوکان
فرماندار بوکان گفت: افتتاح ورزشگاه پنج هزار نفری بوکان با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه برای روشنایی و دکل آن از اقدام های مهم این دولت برای علاقه مندان به ورزش بود.
وی افزود: احداث سالن ورزشی سیمینه با اعتبار ۶ میلیارد ریال و احداث میدان فوتبال چندین روستای سیمینه از دیگر رویدادهای مهم این دولت بوده است.
وی به میزبانی ۱۷ مورد مسابقات قهرمانی کشوری در رشته های ورزشی مختلف در بوکان اشاره کرد و گفت: میزبانی ۲۱ مورد مسابقات رشته های ورزشی استانی و اعزام ۱۸ نماینده به مسابقات کشوری از گام های مهم دولت در حوزه ورزش در این شهرستان بود.
به گزارش ایرنا بوکان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و ۱۸۴ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
۷۱۲۹/۳۰۷۲
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین