اخبار گردشگری

استاندار: توسعه متوازن گلستان در صنعت، گردشگری و کشاورزی است

به گزارش دریافتی ایرنا حسن صادقلو روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در این استان ظرفیت های بکر در حوزه گردشگری، صنعت و کشاورزی وجود داشته که نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری توسط دستگاه های مرتبط برای استفاده از نیروی انسانی جوان آن است.
وی گفت: در این راستا باید افق دید دستگاه‎های اجرایی استان در بخش‎های صنعت،کشاورزی، گردشگری، تعاون و کار به طور دقیق مشخص و به آموزش و پرورش ارائه تا هدایت تحصیلی دانش‎آموزان بر این اساس انجام گیرد.
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه نظام جامع هدایت تحصیلی نیازمند تهیه نظام جامع اشتغال است، اظهار کرد: آموزش و هدایت تحصیلی باید بر پایه آمایش سرزمینی صورت گیرد و بر این اساس می توان دانش آموزانی با دانش و مجهز به فنون تربیت نماییم.
به گفته وی؛ برنامه هدایت تحصیلی باید از سند آمایش استان احصا و طبق آن آموزش، دانش‎آموزان پیگیری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز گفت: لازم است ۱۱ هزار دانش آموز به سمت رشته‎های فنی و حرفه‎ای هدایت شوند تا نیازهای استان در این بخش حل و بهره‎وری نیز افزایش یابد
محمدرضا وطنی افزود: برای تحقق این مهم راهکارها به دقت مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با نیاز آتی استان ، دانش آموزان هدایت تحصیلی می شوند.
وی همچنین خواستار ارائه اطلاعات لازم از نیازهای اشتغال استان شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: در هر شهرستان استان محصول خاصی کشت می‎شود وطبق آن ایجاد رشته‎ها و مهارت‎های خاصی مورد نیاز است و جهاد کشاورزی به این نهاد در زمینه هدایت تحصیلی کمک کند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان نیز با بیان اینکه در سال‎های اخیر به موضوع هنرستان و تجهیز آن در استان توجه شده است ، گفت: امسال ۱۵ میلیارد ریال به صورت ویژه برای هنرستان‎های استان اختصاص یافته است.
عماد مخدومی اظهار داشت: با توجه به اینکه باید درصد بیشتری از دانش‎آموزان متوسطه در هنرستان‎ها تحصیل کنند ،نیاز است که این مراکز آموزشی تجهیز شوند.
ابراهیم کریمی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز گفت: باید با فرهنگ ‎سازی، دانش‎آموزان را به سمت رشته‎های هتل‎داری و صنایع دستی در استان هدایت کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز با بیان اینکه ۳۷ تا ۴۰ درصد اشتغال استان مربوط به بخش خدمات است، گفت: باید از دوران ابتدایی هدایت تحصیلی آغاز شود.
سعید مازندرانی اظهار داشت: متاسفانه در بحث فرهنگ‎سازی اشتغال در استان مشکل داریم و خانواده‎ها تلاش می کنند که فرزندانشان وارد شغل‎های دولتی شوند.
وی درخواست کرد که در بحث هدایت تحصیلی نشست های تخصصی بیشتری میان کارشناسان ومسئولان دستگاه های مرتبط با آموزش و پرورش برگزار شود و از جزیره‎ای عمل کردن پرهیز گردد.
در این نشست شماری از مسئولان عضو شورای آموزش و پرورش گلستان از جمله رییس مجمع خیرین، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاون سازمان جهادکشاورزی نیز گزارشی از وضعیت ساخت مدرسه، وضعیت اشتغال و نیروی موردنیاز ارائه دادند.
از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان حدود ۳۲۰ هزار نفر دانش آموزان هستند.
اکنون اقتصاد اصلی استان گلستان بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است.
۶۲۰۴/۱۶۴۸
تنطیم : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین