اخبار گردشگری

دستگاه‌ها برنامه‌های کلیشه‌ای خود را به حساب تبریز ۲۰۱۸ ننویسند

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری، محمدصادق پورمهدی در نشست ستاد برنامه ریزی استانی تبریز ۲۰۱۸ با بیان اینکه تا آغاز رسمی برنامه های این رویداد، زمان چندانی باقی نمانده است، افزود: با نزدیک شدن به ۲۰۱۸، باید جلسات ستاد و کمیته های آن به صورت مستمر و منسجم تر برگزار شود.
وی پس از ارائه گزارش شهردار تبریز از آخرین برنامه های تدوین شده برای تبریز ۲۰۱۸ گفت: شهرداری باید برنامه های خود را به صورت شفاف و بر روی کاغذ با برنامه زمان بندی ارائه کند.
پورمهدی ادامه داد: سایر دستگاه های اجرایی دخیل در تبریز ۲۰۱۸ نیز برنامه های خود را به ستاد ارائه دهند و پیگیر تخصیص ۱۰ درصد از اعتبارات متمرکز دستگاه های ملی به امر تبریز ۲۰۱۸ باشند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتقاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از نبود برنامه های مدون مکتوب در مورد تبریز ۲۰۱۸، اظهار کرد: بسیاری از برنامه‌ها اگر تبریز ۲۰۱۸ هم نبود در تبریز اجرا می شد و از این پس هیچ کسی نباید برنامه های کلیشه ای خود را به حساب تبریز ۲۰۱۸ بنویسد.
وی با استقبال از انتقادات سازنده در راستای آمادگی هرچه بیشتر استان و کشور برای استقبال از مسافران کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ گفت: تمامی انتقادات را به جان می خریم و همه تلاش خود را برای پیگیری اعتبارات ملی انجام می دهیم.
پورمهدی ادامه داد: البته برای کار کردن، نباید منتظر تخصیص اعتبارات از سوی دستگاه های مرکزی باشیم.
به گزارش ایرنا در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی سال ۱۳۹۴ در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال ۲۰۱۵ و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
این سازمان که با ۵۷ کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به‌ عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که ۲ شهر تبریز و یزد با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط مد نظر این سازمان به ‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.
پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به‌ عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ انتخاب شده بودند و اجلاس اخیر کارشناسان ارشد گردشگری این سازمان شهرهای مدینه منوره و تبریز را به عنوان شهرهای نمونه گردشگری برای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برگزیدند.
رشد گردشگر داخلی تبریز، وجود آثار تاریخی فرهنگی اسلامی، میزان توسعه یافتگی زیرساخت‌ها و وجود روستاهای هدف گردشگری از جمله شاخص‌های انتخاب این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری اعلام شده است.
دریافت کننده: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین