اخبار گردشگری

۵۱ اقامتگاه بومگردی به مجموعه اقامتگاه های استان اصفهان افزوده شد

به گزارش ایرنا، ‘ فریدون اله یاری ‘ دوشنبه شب در نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان اصفهان افزود: تا پایان سال گذشته ۱۵۷ اقامتگاه بومگردی در این استان تاسیس و به بهره برداری رسیده بود.
وی اضافه کرد: با تشویق مردم محلی بویژه روستائیان در چهارماه نخست امسال این تعداد به ۲۰۸ فقره افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان که در جمع اعضای کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی و شماری از منتخبان شورای اسلامی شهر اصفهان سخن می گفت، تلاش برای ارائه و سنجش ایده های جدید و آرمانگرایانه در زمینه توسعه صنعت گردشگری با توجه به توان موجود و واقعیت های کشور را خواستار شد و افزود: باید تلاش کنیم ایده های خلاق را برای توسعه صنعت گردشگری عملیاتی کنیم.
اله یاری توسعه گردشگری، ترویج صنایع دستی و حفاظت از میراث فرهنگی در پهنه استان اصفهان را از سیاست های اداره کل میراث فرهنگی این استان اعلام کرد و افزود: باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم تا توسعه متوازن گردشگری حتی در دور افتاده ترین نقاط استان اصفهان محقق و تمامی مردم استان از برکات توسعه گردشگری بهره مند شوند.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و میراث کهن از قابلیت های زیادی برای توسعه گردشگری از طریق بومگردی دارد.
گردشگران خارجی بویژه اروپایی ها علاقه زیادی به دیدن مناطق کویری شرق اصفهان بویژه خور و بیابانک دارند و به همین دلیل ایجاد اقامتگاههای بومگردی در این منطقه مورد توجه قرار گرفت .
براساس اعلام محسن یارمحمدیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان باتوجه به رویکرد این اداره کل مبنی بر توسعه بومگردی در تمام شهرستان های این استان، طرح بومگردی هفت شهرستان غرب اصفهان نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
براساس اعلام مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، بومگردی در این استان در سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.
اقامتگاه بومگردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتا در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند.
در این اقامتگاهها که تقریبا همگی آنها بصورت خانوادگی خدمات ارائه می کنند، سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل آشنا شوند و با استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی آنجا در محیطی طبیعی سفر خود را سپری کنند.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین