اخبار گردشگری

معاون استاندار: کسی حق خدشه دار کردن برند گردشگری همدان را ندارد

محمودرضا عراقی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: اگر لازم باشد سکان دار این مجموعه در حال فعالیت، جوان تر شود و از شرکت دیگری بیاید اشکالی ندارد چرا که همه ما یک واحد هستیم و برای ارتقای گردشگری استان تلاش می کنیم.
وی اضافه کرد: شهرداری همدان و ۱۸ شهرداری استان در قالب سازمان همیاری شهرداری ها و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی جزو سهامداران شرکت سیاحتی علیصدر هستند و شرکت سیاحتی علیصدر، هدفش ارائه خدمات مطلوب تر به گردشگران است و هرچه قانون حکم کند از آن تمکین می کنیم.
وی با تشکر از خدمات مدیرعامل مجموعه سیاحتی علیصدر گفت: ‘حمیدرضا یاری’ تمام توانش را برای بهره برداری از این مجموعه به کار گرفته و سازمان های بازرسی نیز بهترین گزارش ها را از عملکرد این مجموعه ارائه کرده اند.
معاون عمرانی استانداری همدان گفت: ما بر روی بحث گردشگری استان بسیار حساس هستیم و بر اساس وظیفه خود ادامه می دهیم چراکه بهره برداری از غار علیصدر در حوزه معاونت عمرانی تعریف شده است.
عراقی بیان کرد: این مجموعه زیر نظر دولت فعالیت می کند و برای ما فرقی نمی کند مدیر آن چه کسی باشد اما آینده غار علیصدر مشخص است و سعی می کنیم بهترین خدمات را به گردشگران ارائه دهیم.
وی از رسانه ها خواست، نقاط قوت استان در حوزه گردشگری را پیش روی گردشگران بگذارند و با بیان برخی چالش ها باعث دلسردی گردشگران نشوند.
عراقی بر توسعه روستایی تاکید کرد و گفت: باید با تقویت این امر ، ماندگاری در روستاها ایجاد و صنایع دستی و صنایع تبدیلی کوچک در استان حفظ شود.
معاون امور عمرانی استانداری همدان همچینین اظهار کرد: دولت دوازدهم در حال شکل گیری است و زحمات دولت یازدهم در حال به ثمر نشستن است و اگر چه با شرایط ایده آل فاصله داریم اما جهت گیری ها، درست است و اینکه به آموزش صنایع دستی روی آورده ایم اقدام ارزنده ای است.
وی قطار همدان – مشهد و اتوبان ساوه – همدان را از زیر ساخت های ارزشمند استان همدان در حوزه گردشگری برشمرد و گفت:قطار همدان-مشهد پس از سالیان متمادی راه اندازی شد و زحمات مجموعه بزرگی را به ثمر رساند که برخی تصور آن را هم نمی کردند.
وی گفت: بسیاری قطار همدان – مشهد را طرحی تبلیغاتی می دانستند اما هفته گذشته اولین سفر آن انجام شد و در آینده نزدیک این قطار هر روز به تهران حرکت می کند .
وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی در ارتباط با گردشگری وظیفه مند هستند اظهار کرد: برنامه های خندوانه ، دورهمی و فیلم علی البدل از برنامه های تبلیغاتی مطلوبی بود که بسیار در حوزه گردشگری موثر واقع شد و باید این گونه برنامه های اطلاع رسانی و تبلیغی ادامه بیابند.
آنچه پیداست سال ۱۳۷۰ شرکت سیاحتی علیصدر با همکاری سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان همیاری شهرداری های استان و شهرداری همدان و با هدف توسعه و ایجاد بسترهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه علیصدر ایجاد شد و این شرکت تاکنون به عنوان متولی غار علیصدر فعالیت کرده است و به تازگی با اظهار نظر برخی افراد حقوقی مبنی بر تغییر مالکیت این غار و واگذاری آن به میراث فرهنگی، موضوع به بحث داغ محافل خبری تبدیل شده است.
غار علیصدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است که در ارتفاعات ‘ساری قیه’ در حوالی روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ (استان همدان) واقع شده و یکی از دیدنی های جهانگردی استان همدان است.
در سالیان اخیر این امکان فراهم شده تا گردشگران با ورود به این غار کم نظیر، ساخته‌های شگفت‌انگیز طبیعت که در طول چندین هزار سال تشکیل شده‌اند را ازنظر بگذرانند و از هیجان دیدن این مناظر زیبا گذر زمان را برای لحظاتی از یاد ببرند.
بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری در استان همدان وجود دارد که حدود یک هزار اثر از این آثار ثبت ملی شده است.
۱۱۸۱/۶۹۹۳
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین