اخبار گردشگری

فرمانداردیلم: قلعه تاریخی آقاخان حصار مرمت شود

به گزارش ایرنا، حسن اسماعیلی روز یکشنبه در جلسه انجمن میراث فرهنگی این شهرستان افزود: با ترمیم و بازسازی این ابنیه زمینه لازم برای جذب گردشگر خارجی و داخلی که از اهداف عمده است، فراهم می شود.
وی بااشاره به توجه ویژه دولت تدبیر وامید به توسعه گردشگری، گفت: یکی از برنامه ها ودستور کار اصلی انجمن میراث فرهنگی و کارگروه سرمایه گذاری شهرستان درحوزه گردشگری بررسی چگونگی حفظ این اثر تاریخی ملی و استانی و نحوه مطلوب برای سرمایه گذاری دراین حوزه است.
فرمانداردیلم بیان کرد: از سازمان میراث فرهنگی انتظار می رود که به تهیه و نصب تابلو مناسب آثار تاریخی این شهرستان شامل قلعه آقاخان حصار، بندرتاریخی شی نیز(سی نیز)، ماهرویان و دیگر اماکن و ابنیه های تاریخی در محل و راههای ارتباطی به این مکان ها اقدام کند.
وی گفت: ابنیه ها و اسناد تاریخی به عنوان هویت وفرهنگ هر منطقه به شمار می آید که باید به نحو شایسته از آنان حفاظت و نگهداری شود.
اسماعیلی با اشاره به موقعیت شهرستان دیلم افزود: روستای حصار بخش امام حسن یکی از ۲ روستای استان به عنوان روستای هدف گردشگری به ثبت رسیده و باید از این موقعیت بهره کافی برده شود.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر هم گفت : قلعه آقاخان باتوجه به مجاورت در روستای حصار ، دریا، فرودگاه منطقه نفتی بهرگان و بازار دیلم درصورت ترمیم وبازسازی یکی از نقاط زیبا وگردشگرپذیر استان خواهد شد.
خلیل رازه افزود: درصورت رفع موانع با تخصیص اعتبارات ملی و استانی در کوتاه ترین زمان با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی عملیات اجرایی ترمیم و بهسازی این اثر تاریخی آغاز خواهدشد.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
۷۲۱۵/۶۰۴۳**
خبرنگار: محسن صادقی آزاد** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین