اخبار گردشگری

تدبیر دولت یازدهم در تداوم بیمه ۲ هزار و ۲۰۰ هنرمند استان مرکزی

قاسم کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک یک هزار و ۸۰۰ هنرمند صنایع دستی در ۱۱۰ رشته در این استان تحت پوشش خدمات بیمه هنرمندان قراردارند که با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی تعداد هنرمندان بیمه شده استان مرکزی به دو هزار و ۲۰۰ کارآفرین هنری افزایش پیدا کرد.
وی اظهار کرد: براساس مصوبه نمایندگان مردم در خانه ملت، دولت مکلف به حمایت از هنرمندان صنایع دستی و پوشش بیمه‌ای از آنان شده است و در همین راستا هنرمندانی که دارای کارت شناسایی صنایع دستی و مهارت فنی و حرفه ای هستند، می توانند از خدمات بیمه بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۲ قانون بیمه هنرمندان صنایع دستی، دولت باید در راستای اجرای قانون بیمه اجتماعی هنرمندان صنایع دستی و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار نسبت به ساماندهی و بیمه نمودن همه واجدان شرایط اقدام کند.
کاظمی گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی از سال ۸۹ آغاز شده و تا شهریور ۹۳ ادامه داشت که با لغو بیمه، تعداد زیادی از هنرمندان با مشکل مواجه شدند که با گام بزرگ مجلس، این هنرمندان زیر چتر حمایتی دولت قرار گرفتند.
وی افزود: منابع اعتباری این طرح تامین شده و اجرای آن می تواند روح امید و انگیزه هنرمندان را در ادامه فعالیت و تولید، افزایش داده و به رونق اقتصادی منجر شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان فقدان چتر حمایتی بعد از سالها تلاش و فعالیت در عرصه صنایع دستی است که با اقدام ارزند دولت و مجلس در دولت یازدهم شاهد به ثمر نشستن این مهم هستیم.
وی اظهار کرد: ۱۷ هزار صنعتگرصنایع دستی در استان مرکزی در رشته های مختلف به صورت غیررسمی در این استان فعال هستند که هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آنان مجوز دارند.
وی گفت: برای فراهم کردن زمینه عرضه، معرفی و فروش صنایع دستی ۱۲ بازارچه صنایع دستی در استان مرکزی با هدف حمایت و معرفی کارآفرینان دایر شده است و چهار بازارچه دیگر نیز تا پایان امسال راه اندازی می شود.
۲۹۵ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ رشته در استان مرکزی فعال است.
۶۹۹۱/۳۰۷۵/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین