اخبار گردشگری

حمایت اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رویداد تبریز ۲۰۱۸

به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی وضعیت و اقدامات انجام شده برای برگزاری رویداد مهم و فرهنگی تبریز ۲۰۱۸ که در آن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است، امروز پنجشنبه در تبریز حضور یافته و در نشست مشترک با اعضای استانی ستاد تبریز ۲۰۱۸ برای کمک به رفع مسایل و مشکلات و برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد مهم گردشگری اعلام آمادگی کردند.

** برای برگزاری هر چه بهتر تبریز ۲۰۱۸ همه دستگاه های ملی باید پای کار بیایند
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هر کدام از استان های کشور دارای ویژگی های برجسته منحصر به خود هستند و غیرت، شجاعت، همیت و تاثیرگذاری در سرنوشت کشور از جمله ویژگی های آذربایجان بوده و همه ایران به داشتن تبریز و آذربایجان افتخار می کند.
جمشید جعفرپور افزود: آماده همه گونه حمایت از پروژه های تبریز ۲۰۱۸ هستیم و اگر نیاز به تذکر به دستگاه های ملی و نیاز به مسایل بودجه ای باشد ما می توانیم حضور پیدا کنیم.
وی ادامه داد: تبریز به عنوان یک شهر نمونه از لحاظ بسیاری از مظاهر هویت ایرانی است؛ در این شهر معتاد متجاهر و متکدی دیده نمی شود و امیدواریم این روند در بقیه آسیب های اجتماعی نیز سوق پیدا کند.
جعفرپور با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ ، اظهار کرد: برای برگزاری هرچه بهتر تبریز ۲۰۱۸ ضروری است از تجارب سایر شهرها به خصوص مشهد که در سال جاری این عنوان را بر عهده دارد، بهره مند شد.
وی اضافه کرد: نباید کارهای معمول و همه ساله دستگاه ها را به تبریز ۲۰۱۸ ربط داد و باید پروژه های ۲۰۱۸ متمرکز بر این موضوع باشد تا تبریز را برجسته تر کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آماده هرگونه همکاری با تبریز ۲۰۱۸ هستیم تا کمک کنیم این حادثه مهم فرهنگی آنچنان که قدر و منزلت تبریز است، برگزار شود

** تبریز ۲۰۱۸ رویداد ملی است
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی خانه ملت نیز گفت: هدف سفر اعضای کمیسیون فرهنگی به آذربایجان شرقی اطلاع از ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی استان است.
محمد اسماعیل سعیدی ادامه داد: آنان علاقه مندند همچنین با انتظارات، نیازمندی ها و مشکلاتی که درحوزه فرهنگ و جوانان که در حوزه این کمیسیون است آشنا شوند تا در سطح کمیسیون اقدامات و تصمیماتی که بایستی اتخاذ شود عملیاتی شوند.
وی اظهار کرد: اهتمام ویژه ای برای رفع مسایل استان ها در حوزه فرهنگی از سوی اعضای کمیسیون وجود دارد و در همین راستا به صورت میدانی در استان ها حضور می یابند تا از نزدیک با مسایل و مشکلات استان ها آشنا شویم تا در سطح کمیسیون تصمیماتی گرفته شود.
سعیدی با بیان اینکه موضوع تبریز ۲۰۱۸ یک موضوع ملی است، گفت: این رویداد نقطه شروعی برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور با تکیه بر برنامه های گردشگری است.
وی اضافه کرد: باید از تجربیات سایر کشورها در زمینه جذب توریسم و گردشگر استفاده کنیم و کمیسیون نیز در بررسی بودجه سال آینده در این خصوص حمایت می کند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بتوانیم مشکلات گردشگری در تبریز را رفع کنیم این تحول در سطح کشور اتفاق خواهد افتاد.

**میراث اسلامی آذربایجان در تبریز ۲۰۱۸ معرفی شود
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ظرفیت های فوق العاده ای در آذربایجان شرقی وجود دارد که به نظر می رسد بسیاری از این ظرفیت ها کشف نشده است.
حجت الاسلام احمد سالک ادامه داد: ظرفیت های آذربایجان شرقی به ویژه تبریز جدا از کشور نیست و هیچ کدام از استان ها را جدا از یکدیگر نمی دانیم.
وی اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی حرکت پیشتازی دارد و کارهای بزرگی در حوزه صنعت و مسایل اقتصادی انجام داده و در بحث مسایل فرهنگی پیشتاز است.
حجت الاسلام سالک با بیان اینکه اساس تبریز علمای آن است، گفت: ضروری است در تبریز ۲۰۱۸ برنامه ویژه ای برای معرفی علمای بزرگ این خطه در نظر گرفته شود و اصول و زندگی این علمای بزرگ معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده و ۳۲ هزار جانباز و ۹ هزار ازاده از این خطه در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند، اظهار کرد: باید ویژگی های اخلاقی و عبادی و مبارزاتی این ها به منصه ظهور گردشگران جهان بگذاریم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد تسهیلات برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاران در بخش خصوصی گرفتار بروکراسی اداری می شوند که باید در مجلس به این موضوع اندیشید.

**تبریز ۲۰۱۸ فرصت مغتنمی برای مقابله با ایران هراسی است
نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس نیز در این نشست با بیان اینکه انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری ۲۰۱۸ از دو بعد بسیار اهمیت دارد، گفت: مساله ایران هراسی که اخیرا با آن روبرو هستیم این انتخاب نشان داد که درهای ایران به روی همه باز است.
سیده فاطمه ذوالقدر افزود: این موضوع از بعد اقتصاد مقاومتی نیز می تواند موثر باشد و فرصت بسیار بزرگی برای کسب درآمد و اشتغال است.
وی اظهار کرد: باید تبلیغ بسیار گسترده در این خصوص انجام گیرد که به نظر من هنوز انجام نگرفته و اطلاع رسانی در سطح ملی و بین المللی ضروری است.

** تبریز ۲۰۱۸ متناسب با بزرگی این انتخاب باشد
نماینده دیگر مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ میلادی واقعه بزرگ فرهنگی است.
طیبه سیاوشی شاه عنایتی افزود: باید این واقعه بزرگ فرهنگی به عرصه عمومی جامعه آورده شود و مردم باید آگاه شوند و مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: ویژگی های مثبت بسیاری از تبریز به عنوان کلانشهر بزرگ در سطح کشور انتقال پیدا کرده و امیدوارم این واقعه مهم نیز بتواند تاثیرگذار در جامعه ایرانی باشد و نتایج بزرگ گردشگری و فرهنگی آن را در سطح جامعه مشاهده کنیم.
کلان شهر ۱٫۸ میلیون نفری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
۶۱۲۰/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین