اخبار گردشگری

راه اندازی هشت اقامتگاه بوم گردی در کرمان

محمود وفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقامتگاه ها در شهرستان های کرمان، کوهبنان، راور و فهرج و روستاهای دلفارد، خبر، میمند و بخش شهداد راه اندازی شده اند.
وی تصریح کرد: ۳۱ هتل، ۳۲ مهمانپذیر، ۱۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶۴ واحد پذیرایی و تفریحی و ۲۵۴ راهنمای گردشگری در جهت ارائه خدمات گردشگری در استان کرمان فعالیت می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به صدور ۹ مجوز راه اندازی واحد اقامتی و پذیرایی و یک دفتر خدمات مسافرتی در استان کرمان، افزود: این واحدها در قالب مجتمع گردشگری، سفره خانه، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه سنتی راه اندازی شده اند.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۸ کارت راهنمای گردشگری در کرمان صادر شده است.
وفایی همچنین از ابلاغ ۷۲ تذکر و ۴۰ اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری متخلف استان کرمان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت مجوز یک دفتر خدمات مسافرتی باطل و ۲ مجتمع اقامتی و پذیرایی این استان نیز به حالت تعلیق درآمد.
بیشترین تعداد آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو در بین استان های مختلف کشور متعلق به استان کرمان است.
استان پهناور کرمان با ۲۳ شهرستان بیش از هفت هزار اثر تاریخی دارد که از این تعداد حدود ۷۰۰ اثر ثبت ملی شده است.
در حال حاضر استان کرمان با هفت اثر شامل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، روستای تاریخی و دستکند میمند و قنات های گوهر ریز جوپار و اکبرآباد و قاسم آباد در شرق استان، از این حیث رتبه نخست را در کشور دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: بهنام احمدی*
۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین