اخبار گردشگری

۳۶ هزار گردشگر از موزه مردم شناسی قجر قزوین بازدید کردند

به گزارش ایرنا به نقل از شهرداری قزوین، صادق آریان روز چهارشنبه افزود: در این مدت ۱۵۰ گردشگر خارجی از کشورهایی نظیر آلمان،روسیه،فرانسه،هلند،چک ،سوئیس،پرتقال،استرالیا و جمهوری چک از این موزه بازدید کرده اند.
وی با اشاره به مدیریت حمام موزه قجر پس از بازسازی توسط شهرداری قزوین، اظهار کرد: موزه مردم‌شناسی قجر از مراکز محوری و مهم قزوین در جذب گردشگر محسوب می‌شود و در مناسبت‌های مهمی همچون نوروز، جشنواره‌‌های روز قزوین و بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز گردشگردان زیادی را به خود می بیند.
آریان اضافه کرد: در این مدت موزه مردم شناسی قجر همچنین میزبان میهمان مجمع بین المللی شهرهای آسیایی بوده است.
این مسئول افزود: این موزه که در گذشته دارای کاربری حمام بوده، از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئین ها تشکیل شده است که در قسمت سربینه زندگی اقوام ساکن قزوین مانند تات، مراغی، کرد، لر و ترک به معرض نمایش گذاشته و در تالار میاندر، آیین های سیزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواری امام حسین (ع) و در قسمت آخر نیز شش شغل حجامت، مکتبخانه داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه خوانی، دعانویسی و حلاجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
حمام قجر یکی از کهن ترین و بزرگترین گرمابه های قزوین بوده است که توسط امیرگونه خان از امیران شاه عباس صفوی در محله عبید زاکان فعلی این شهر بنام حمام شاهی ساخته شد و پس از مرمت هم اکنون به موزه مردم شناسی تبدیل شده است.
۷۳۸۹*۳۰۱۳
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین