اخبار گردشگری

ارمنستان صاحب فدراسیون ورزش زورخانه ای شد

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه امروز (سه شنبه) در چارچوب هدف گذاری گسترش این رشته در کشورهای مختلف با رئیس فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ارمنستان در ایروان امضا شد.
تدوین و امضای این تفاهم نامه در مذاکرات روز یکشنبه محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی و هراچیا رستمیان وزیر ورزش جمهوری ارمنستان مورد توافق قرار گرفت و با تشکیل این فدراسیون و تاسیس زورخانه موافقت شد.
در چارچوب این توافق، فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی جمهوری ارمنستان کار خود را آغاز کرد و فدراسیون بین المللی این رشته نیز برای ایجاد زورخانه، همکاری آموزشی، تربیت مربی و تامین تجهیزات ورزشی کمک های لازم تخصصی و فنی را ارائه می کند.
برگزاری نشست ها و مذاکرات برای ساختارسازی این ورزش در ارمنستان، همکاری با هدف حضور مربیان و کارشناسان در مسابقات و آئین های ورزشی، ارائه آموزش های تکمیلی و اعزام یک گروه شامل مربی، مرشد و کارشناسان خبره، آموزش مبانی عقیدتی و معنوی ورزش زورخانه ای و فنون آن به ارمنستان از بندهای اصلی تفاهم نامه امضا شده است.
همکاری برای ساخت فضای ورزش زورخانه ای، تولید و تهیه لباس، وسائل ورزشی و همچنین ملزومات از دیگر موارد تفاهم نامه امضا شده بین افشار زاده و الوییان مقام ارمنستانی است.
ورزش زورخانه ای با قدمت ۴۰۰۰ ساله در ایران اکنون در ۸۴ کشور جهان پیگیری می شود.
ارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
اروپام ۱۵۱۶ ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین