اخبار گردشگری

دیپلماسی فرهنگی موجب توسعه روابط مردمی ایران و جمهوری آذربایجان می شود

به گزارش ایرنا، «حسین انتظامی» روز دوشنبه و در نخستین روز سفر به جمهوری آذربایجان در دیدار با «ابوالفضل قارایوف» وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور، افزود: دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان به علت مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی به یکدیگر نزدیک هستند و باید برای گسترش این روابط تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان اهمیت خاص قایل است، هدف از سفر خود و هیات همراه به باکو را بررسی راهکارهای توسعه ارتباطات رسانه ای میان دو کشور اعلام کرد.
معاون وزیر افزود: تقویت روابط رسانه ای و رفت و آمدهای مرتب نمایندگان رسانه ای به توسعه روابط مردمی، گردشگری و نیز همکاری های اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان کمک می کند.
وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران و برگزاری روزهای فرهنگی جمهوری آذربایجان در کشورمان، دیدار و مذاکرات انجام گرفته در این سفر را برای گسترش همکاری های فرهنگی دو کشور مهم خواند.
اوالفضل قارایوف از مساعدت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای رسمی ایران برای برگزاری روزهای فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران ابراز قدردانی کرد.
وی افزود: امروز نشستی در وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان درباره نتایج سفر به جمهوری اسلامی ایران برگزار کرده و در آن دستور لازم به نهادهای مربوطه برای تقویت روابط فرهنگی دو کشور را صادر کردم.
قارایوف سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و دیدار های انجام گرفته در جریان آن و نیز برگزاری روزهای فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در آینده نزدیک برنامه ویژه ای در باره نتایج این سفر در تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان پخش می شود.
وی همکاری جمهوری آذربایجان و ایران در نهادهای بین المللی برای حفظ میراث فرهنگی مشترک مردم دو کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: نتیجه این همکاری ثبت عید نوروز و نان لواش به عنوان میراث فرهنگی مشترک دو کشور در فهرست یونسکو است.
قارایوف به عزم روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان برای تقویت روابط فیمابین و هشت دیدار ظرف چهار سال اخیر میان آنها اشاره کرد و گفت: این مهم ایجاب می کند تا در راستای تقویت روابط فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشیم.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه امروز (دوشنبه) وارد باکو مرکز جمهوری آذربایجان شدند و با برخی از مسئولان رسانه ای این کشور از جمله رئیس خبرگزاری آذرتاج دیدار کردند.
شبد** ۳۳۷/ ۱۳۷۹
انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین