اخبار گردشگری

بیش از ۴۰ میلیارد تومان صرف بازسازی بناهای تاریخی استان کرمان شد

محمود وفایی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نگاه تحول گرایانه مدیریت ارشد استان با همراهی سایر ارکان حکومتی موجب گردیده که بخش خصوصی برای جلوگیری از تخریب شاخصه‌های تاریخی و معماری استان کرمان، وارد عرصه شود و در طی سه سال گذشته نیز اقدامات موثری پیرامون مرمت و بازسازی آثار تاریخی این استان برداشته شود .
وفایی از کاروانسرای وکیل، خانه امینیان، کاروانسرای حاج آقا علی کرمان، خانه حاج علی رفسنجان، زائرسرای شاه نعمت الله ولی ماهان، هفت باب خانه تاریخی در بافت تاریخی کرمان از جمله جلوه های همکاری اداره کل میراث فرهنگی با بخش غیردولتی در جهت مرمت و احیا بناهای تاریخی در این استان با ۷۰۰اثر ثبتی تاریخی نام برد .
وی با اعلام این مطلب که مقدمات راه اندازی بیش از ۲۰ کارگاه مرمت بناهای تاریخی به صورت مشارکتی فراه شده تصریح کرد : حفاظت و باز زنده سازی آثار و بناهای تاریخی را یکی از پرهزینه ترین چالش های دولت دانست و خاطرنشان کرد: بدون تردید مرمت و نوسازی آثار تاریخی و استفاده فرهنگی از آنها از توان بخش دولتی به تنهایی خارج می باشد و لذا مشارکت بخش خصوصی، هم افزایی مردم و بخش غیردولتی در این حوزه می تواند رهگشا باشد.
استان کرمان با داشتن آثار تاریخی نفیس به ثبت ملی رسیده به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در کنار شهرهای اصفهان ، شیراز و یزد به لحاظ جذب گردشگر مطرح است .
خبرنگار :حامد سالاری ** انتشار دهنده: بهنام احمدی *

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین