اخبار گردشگری

دستگاه های دولتی از صنایع دستی به عنوان هدیه استفاده کنند

جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از صنایع دستی و هدیه دادن آن توسط ادارات به کارمندان در مناسبت های مختلف به ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی کمک می کند.
وی اظهار کرد: صنایع دستی بخشی از فرهنگ و هویت یک ملت است که پاسداشت آن نیاز به فرهنگ سازی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بازار پسند بودن، و داشتن بسته بندی مناسب صنایع دستی را از جمله عواملی عنوان کرد که خریداران و علاقمندان بیشتری را به سوی خود جذب می کند.
وی در خصوص رونق اشتغال و ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی افزود: برای این کار ما از تولیدات صنایع دستی حمایت کرده، و مجموعه ای از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی را که به شکل انفرادی و گروهی مشغول تولید هستند را شناسایی کرده و به آنان مجوزهای صنایع دستی صادر می کنیم.
جباری تامین نقدینگی، پرداخت تسهیلات به منظور تهیه و خرید وسایل مورد نیاز به تولیدکنندگان صنایع دستی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در جهت ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی صورت گرفته است.
وی گفت: در سال گذشته حدود ۶۰ نفر از تولیدکنندگان صنایع دستی موفق به استفاده از این تسهیلات به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال برای رونق صنایع دستی شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در خصوص طراحی و نو آوری صنایع دستی اظهار کرد: تلاش بر این است تا محصولات صنایع دستی بازار پسند و باب میل مصرف کنندگان باشد و به همین منظور اقدام به نمونه سازی و طراحی محصولات جدید صنایع دستی کرده ایم .
جباری افزود: از تشکل ها، افراد و موسساتی که علاقه مند به فعالیت در زمینه صنایع دستی و صادرات هستند، حمایت شده و تسهیلاتی نیز به آنان پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون در حوزه صنایع دستی با ایجاد بازارچه های صنایع دستی همانند بازارچه های موقت در هفته صنایع دستی، عید نوروز و تابستان حمایت کرده ایم، گفت: در کنار این اقدام ها موزه های مردم شناسی و پایگاه های میراث جهانی نیز در اختیار تولیدکنندگان صنایع دستی قرار می گیرد تا بتوانند به شکل رایگان در این اماکن محصولات خود را عرضه کنند.
به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی اخیرا طرح حمایت از صنایع دستی را تصویب کرده و تاکید کرده است که دستگاه های دولتی از کالاهای صنایع دستی به عنوان هدیه استفاده کنند؛ این اقدام نه تنها موجب حمایت از تولید داخلی می شود بلکه افزایش فروش و رونق بازار صنایع دستی را در عرصه جهانی و داخلی رقم می زند.
طرح حمایت از هنرمندان صنایع دستی ۲۰ ماده دارد و در آن به موضوعاتی چون بیمه هنرمندان، ارزش افزوده در حوزه صنایع دستی، مجوزهای صنایع دستی در حوزه آموزش، تولید و تجارت، اختصاص فضاهایی از سوی شهرداری به این حوزه، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مرتبط، استفاده از فضاهای میراثی سازمان برای صنایع‌دستی و ارائه تسهیلات به کارگاه‌های تولیدی و هماهنگی نظام آموزشی با معاونت صنایع دستی برای بهره‌برداری بیشتر اشاره شده است.
۸۱۳۵/۳۰۷۲
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین