اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

افزایش۲۲ درصدی بازدیدگردشگران از اماکن دیدنی خوروبیابانک

به گزارش ایرنا، علی استوار روز پنجشنبه در ستاد خدمات سفر خوروبیابانک در فرمانداری این شهرستان افزود: این بازدیدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: این گردشگران بیشتر از آثار طبیعی و قلعه های تاریخی دیدن کردند.
استوار خاطرنشان کرد: این شهرستان با جاذبه های بکر و ظرفیت گردشگری فراوان دارای ۳۹ واحد اقامتگاه بوم گردی، سه هتل، دو سفره خانه سنتی، یک مهمانپذیر و ۱۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده و ۱۱بنای ثبت ملی هرساله پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.
وی با اشاره ظرفیت اقامت های بوم گردی شهرستان افزود: در مدت سه ماه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در این واحدها اقامت داشته اند.
استوار تصریح کرد: خوروبیابانک با مردمی مهمان نواز و دارا بودن جاذبه های متنوع طبیعی، تاریخی وفرهنگی به یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.
فرماندار شهرستان خوروبیابانک، دریاچه نمک، کویر مصر، رمل های ماسه ای، چال سلکنون را از جاذبه های دیدنی خوروبیابانک بیان کرد و گفت: قلعه های جندق، بیاضه،ایراج و چشمه های گرمه و آبگرم، بقعه شمس الدین مهرجان از دیگر آثار طبیعی و تاریخی مشهور این شهرستان است.
وی بهره گیری از ظرفیت حضور مسافران و گردشگران، توسعه و رونق اقتصادی خوروبیابانک را مهم بیان کرد و گفت: ستاد خدمات سفر برای هر شهرستان یک فرصت استثنائی است که می تواند در ارائه فرهنگ و مناطق دیدنی و توسعه اقتصادی شهرستان موثر باشد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی خوروبیابانک نیز در این جلسه گفت: در سه ماه نخست سال جاری، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان خوروبیابانک به ۳۷۳ ماموریت اعزام شدند و ۲۷۴ نفر را پس از انجام خدمات درمانی اولیه، به بیمارستان منتقل و ۷۴ نفر را به صورت سرپایی درمان کردند.
رضا رحمت افزود: از مجموع ماموریت‌های انجام شده ۲۸۳ مورد غیرتصادفی و ۹۰ مورد تصادفی بوده است.
این جلسه به منظور خدمت رسانی مطلوب تر، ترویج و تسهیل گردشگری و پاسخگویی به نیاز میهمانان برگزار شد.
همچنین در این جلسه، تمهیدات لازم را برای آرامش و آسایش میهمانان بیان شد.
شهرستان خوروبیابانک در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
م ف / ۷۱۵۳ / ۷۱۵۰ / دریافت کننده: علی نعمانی – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین