اخبار گردشگری

استاندار آذربایجان شرقی:آغاز رسمی برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ از ۱۰ دی ماه سال جاری است

به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز سه شنبه در نشست بررسی راهکارهای مشارکت بخش خصوصی در رویداد تبریز ۲۰۱۸، با اشاره به کسب عناوین بین‌المللی برای تبریز در سال‌های اخیر، افزود: کسب عنوان شهر جهانی فرش دستباف برای تبریز حاصل دو سال تلاش مستمر بود.
وی با تاکید بر اینکه تلاش برای کسب این عناوین بین المللی در جهت رونق بخش خصوصی است، ادامه داد: باید امروز ارزیابی کنیم که چه میزان توانسته‌ایم از این عنوان فرش دستباف استفاده کنیم.
جبارزاده همچنین با اشاره به اینکه برای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ نیز دو سال تلاش کردیم، گفت: این انتخاب با وجود رقبای قدرتمند داخلی و خارجی و سخت‌گیری سازمان‌های بین‌المللی نشان‌دهنده عزم و اراده مسئولان استان است.
وی اظهار کرد: برای آماده کردن زیرساخت‌های این رویداد مهم، بیش از یک‌هزار میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده که بخش عمده‌ای از این کار مهم بر عهده بخش خصوصی است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: در ایام نوروز سال جاری بیش از ۷۰ هزار نفر از این استان به کشورهای دیگر سفر کردند و روزانه ۳۰ پرواز خروجی از فرودگاه تبریز انجام می شد که انتظار داریم در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز روزانه حداقل ۱۰ پرواز ورودی به تبریز داشته باشیم.
وی ادامه داد: افراد زیادی در کشورهای مختلف دنیا، تشنه سفر به ایران و تبریز هستند و این تخصص و هنر شرکت‌های مسافرتی و تورهای گردشگری است که چگونه آنها را جذب کنند.
جبارزاده تاکید کرد: هدف ما رونق بخش گردشگری در کنار فعالیت‌های تولیدی و صنعتی است و مشکلات بخش‌های مختلف را مشکلات خودمان می‌دانیم و با تمام توان برای حل آنها تلاش می‌کنیم و در مقابل انتظار داریم که بخش خصوصی از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه اگر در مقطعی، چنین دیدگاهی در استان وجود داشت که از سود بردن بخش خصوصی ناراحت می شوند، ادامه داد: امروز ادعا می‌کنیم که این فضا اصلاح شده و هیچ مانعی در برابر فعالیت بخش خصوصی ایجاد نمی‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تبلیغات در حوزه گردشگری، گفت: خوشبختانه شهر تبریز در سایه میزبانی همایش‌ها و برنامه‌های ملی و بین‌المللی، در این حوزه شاهد رکود نبوده، بطوری که در تابستان سال گذشته، دغدغه کمبود فضا در مراکز اقامتی و هتل‌های استان وجود داشت.
وی از اتحادیه‌های مربوط به بخش گردشگری درخواست کرد برنامه‌های خود را برای تبریز ۲۰۱۸ اعلام کنند و این رویداد مهم فقط در تبریز خلاصه نشود و تمام شهرستان های استان باید از این فرصت بهره‌مند شوند.
جبارزاده همچنین با دفاع از پذیرش میهمانان فرهنگی در مدارس و مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان، گفت: توان مالی همه گردشگران یکسان نیست.
وی تاکید کرد: اگر هتل‌ها و مراکز اقامتی بخش خصوصی بتوانند خدمات خود را متناسب با قشرهای مختلف گردشگران و هم قیمت با مراکز اقامتی آموزش و پرورش ارائه کنند، اولویت با این مراکز خواهد بود.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بشدت مخالف فعالیت مراکز اقامتی فاقد مجوز هستیم وهرکس می خواهد از این طریق اشتغال زایی داشته باشد باید از راه قانونی وارد عمل شود.
وی تاکیدکرد: علاقمند هستیم میزبان هر ایرانی در تبریز باشیم و باید این موضوع توسط تورهای گردشگری استان مورد توجه جدی قرار گرفته و اقدامات مثبت و ایجابی توسط فعالان گردشگری انجام شود.
جبارزاده افزود: نگاه‌های منفی به مقوله گردشگری در سال‌های نه‌چندان‌دور گذشته، وجود داشت که اصلاح این نگاه، نیازمند زمان و تغییر باورهست.
وی ادامه داد: باید نوع برخورد با گردشگران، فرهنگ‌سازی شود و باور کنیم که گردشگر مساوی است با درآمد، اشتغال، تبادل فرهنگ‌ها و ده‌ها مزیت دیگر.
استاندار آذربایجان شرقی بر کاهش تأخیر در پروازهای خروجی از فرودگاه تبریز، پیگیری موضوع اجرای موسیقی زنده در مراکز گردشگری استان، حل مشکلات احتمالی در صدور ویزای فرودگاهی و حمایت از مراکز خدمات رفاهی بین‌راهی تاکید کرد.
کلان شهر ۱٫۸ میلیون نفری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
۶۱۲۰/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین