اخبار گردشگری

اشغال ۹۰ درصد مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در تعطیلات عید فطر

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل، مرتضی آبدار با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر جغرافیا و شرایط آب و هوایی، جاذبه های طبیعی و تاریخی، معماری، صنایع دستی یکی از قطب های گردشگری مهم کشور به شمار می رود، گفت: در مدت یاد شده ۳۷۵ هزار نفر از جاذبه های طبیعی، ۱۷۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل و ۱۸۰ هزار نفر از مراکز تفریحی استان بازدید کردند.
وی در ادامه افزود: با توجه به شهرت جهانی بازار تبریز، این مجموعه درصدر بیشترین آمار بازدیدهای استان بود و بعد از آن کلیسای سنت استپانوس، موزه آذربایجان و موزه قاجار بیشترین تعداد بازدید کنندگان را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ظرفیت‌های غنی تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان یادآوری کرد: این استان در فصل تابستان با توجه به تنوع آثار و بناهای تاریخی و شرایط آب و هوایی مساعد مقصد مناسبی برای گردشگران و مسافران به شمار می‌رود.
وی گفت: برای تعطیلات تابستانی تمهیدات لازم برای اسکان و تفریح مناسب مسافران اندیشیده شده تا گردشگران بتوانند از زمان حضور در استان به خوبی استفاده کنند و فرصت مناسبی برای آشنایی با آثار متنوع تاریخی استان را در اختیار داشته باشند.
آذربایجان شرقی با ۱۲۵ هتل ، هتل آپارتمان و مهمان پذیر حدود ۸ هزار تخت ظرفیت اقامتی دارد.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
۳۰۷۱

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین