اخبار گردشگری

ایوان مقصدی مناسب برای گردشگران تابستانی است

اکبر چراغی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تابستان سال گذشته ۲۵ هزار و ۶۰۰ مسافر و گردشگر از مناطق تاریخی و توریستی ایوان بازدید کردند که امسال با توجه به افزایش گرمای هوای میزان بازدید کنندگان تابستانی این شهرستان قابل پیش بینی نیست.
وی درعین حال اضافه کرد: شهرستان ایوان همچون سال های گذشته به منظور بهبود سطح کیفیت خدمات دهی به مسافران و گردشگران تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به مسافران تابستانی این شهرستان اندیشیده و پذیرای مسافران است.
وی افزود: به منظور بهبود سطح کیفیت خدمات دهی به مسافران و گردشگران نقشه راهنمای گردشگری این شهرستان از سال گذشته منتشر شده است.
چراغی یادآور شد: همچنین جهت تسهیل بازدید از آثار تاریخی، فرهنگی، مذهبی، توریستی و شاخص و راهنمای مسیرها از بروشورهای مخصوص شهرستان ایوان به صورت جداگانه چاپ شده که در کنار آن اطلاعات جامعی از این آثار داده شده است.
وی با بیان اینکه برای معرفی این جاذبه ها در کنار بروشور و سی دی ۲ راهنمای گردشگری نیز در کنار مسافران و گردشگران حضور دارند، گفت: سال های گذشته برای معرفی آثار گردشگری این شهرستان ازدفترک و نقشه هایی که کل استان را معرفی می کرد استفاده می شد اما اکنون از بروشورهای مخصوص و مختص ایوان استفاده می شود.
چراغی با بیان اینکه مانند سال های گذشته اداره آموزش و پرورش با سه مدرسه و خوابگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) با ظرفیت بیش از ۷۰ نفر آمادگی خود را برای پذیرش و اسکان مسافران اعلام کرده، گفت: این شهرستان آمادگی کامل برای اسکان ضروری گردشگران و مسافران تابستانی در مراکز اقامتی، خانه مسافرها و مدارس را دارد.
به گفته وی ۲۳۴ هزار و ۴۷۵ مسافر نوروزی سال ۹۶ از جاذبه های گردشگری، آثار باستانی و تاریخی شهرستان ایوان بازدید کردند.
شهرستان ۵۵ هزار نفری ایوان در ۳۵ کیلومتری شمال مرکز استان با اقلیمی معتدل از ظرفیت های مناسب ایلام در حوزه گردشگری طبیعی است.
پارک جنگلی سراب، منطقه توریستی تفریحی خران، آبشار پلیه، چشمه سفید، منطقه دانوک و منطقه پلنگ کنام از جمله مناطق گردشگری طبیعی شهرستان ایوان است.
این شهرستان دارای ۶۷ اثر و بنا تاریخی از جمله طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، کلان، تپه نرگسی شهر تاریخی جوی زر است.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
۷۱۸۰/۶۰۳۴

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین