اخبار گردشگری

تبریز و تاتارستان برای افزایش همکاری های گردشگری توافق کردند

به گزارش ایرنا، در مذاکرات هیات ایرانی و تاتارستانی که روز شنبه با حضور علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول ایران در قازان برگزار شد، رئیس کمیته ملی گردشگری تاتارستان به اهمیت توسعه روابط در این حوزه با توجه به ویژگی های مشترک فرهنگی، ارزش های انسانی، مذهبی و روابط کهن تاکید کرد.
مقام تاتارستانی همچنین با اشاره به سابقه خواهر خواندگی قازان و تبریز، اهمیت میراث تاریخی در هر دو شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: علاقه ویژه ای به توسعه روابط گردشگری با چمهوری اسلامی ایران و رفت و آمد متقابل گردشگران به ویژه با تبریز داریم.
رئیس کمیته ملی گردشگری تاتارستان در ادامه به توافق با شرکت های ایرانی برای برگزاری تورهای مشترک با هدف ارتقای همکاری ها در این بخش اشاره کرد.
وی همچنین توافق موجود بین تهران و مسکو در چارچوب لغو دو سویه نظام روادید برای گروههای گردشگری پنچ تا ۵۰ نفره را نیز یکی دیگر از فرصت های افزایش تردد متقابل گردشگران بر شمرد.
نجفی هم در این دیدار اظهار کرد: تقویت همکاری های تبریز و قازان و رسیدن به توافق های بیشتر در مذاکرات برای دو طرف یک اولویت است.
وی همچنین به اهمیت مراسم ویژه معرفی شهر تبریز به عنوان پایتخت جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ و برنامه های تدارک دیده شده در این زمینه از جمله با محور قازان اشاره کرد.
دعوت از رئیس کمیته ملی گردشگری تاتارستان برای سفر به تبریز در تابستان جاری و برگزاری سمینار معرفی این جمهوری توسط نجفی پیشنهاد شد که مورد استقبال قرار گرفت.
برگزاری هفته فرهنگی تبریز در قازان و همچنین امکان برقراری پرواز مستقیم بین دو شهر با هدف افزایش روابط گردشگری نیز در مذاکرات نجفی و ایوانف بررسی شد.
تاتارستان با ۶۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و ۸۷۶ هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه در مرکز اروپایی و محل تلاقی رودخانه های ولگا و کاما واقع شده است.
تاتارستان با ۲۱ شهر بزرگ و متوسط، صدها شهرک و روستا به پایتختی قازان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت که در ۸۰۰ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد از پیشروترین جمهوری های توسعه یافته صنعتی و نفتی روسیه محسوب می شود.
اروپام ۱۵۱۶ ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین