اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

استاندار قزوین بر احیا و بازسازی اماکن تاریخی قزوین تاکید کرد

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در جریان بازدید از مجموعه های گردشگری قزوین در جمع خبرنگاران افزود: قزوین به لحاظ تاریخی و فرهنگی از ظرفیت و غنای بالایی برخوردار است که باید از آن ها برای رشد گردشگری استان بهره کافی را ببریم.
همتی خاطرنشان کرد: هویت تاریخی و فرهنگی شهر قزوین را باید در گذشته آن جستجو کنیم.
وی با بیان اینکه شهر قزوین ۵۰ سال پایتخت ایران بوده و دارای آثار متعدد فرهنگی و تاریخی است،ادامه داد: یکی از راه های مهم توسعه قزوین احیا، بازسازی و مرمت مکان های تاریخی قزوین است تا قزوین در کنار قطب صنعتی و کشاورزی به عنوان قطب گردشگری کشور مطرح شود.
استاندار قزوین افزود: آثار تاریخی و فضاهای فرهنگی استان قزوین از لحاظ قدمت و سابقه بسیار کم نظیر هستند و احیا و ساماندهی آنها با کمک بخش خصوصی باعث می شود این شهر در حوزه گردشگری با استان های اصفهان و یزد برابری کرده و حتی به آنها تنه بزند.
همتی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، سال جاری را سال محوری احیای بافت های قدیمی با ارزش پیش بینی کرده ایم و امیدواریم با کمک دستگاه های اجرائی و ورود بخش خصوصی در این زمینه موفق عمل کنیم.
وی در ادامه با اشاره به بازدید از چند مجموعه هتل در حال ساخت در شهر قزوین،افزود: امیدواریم با حمایت از بخش خصوصی در زمینه اعطای تسهیلات بانکی بتوانیم دگرگونی و تحول مشهودی را در حوزه احیای گردشگری قزوین ایجاد کنیم.
منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین و محمد علی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این بازدید استاندار را همراهی می کردند.
استان قزوین یک هزار و ۳۰۰ اثر تاریخی ثبت شده دارد.
۶۱۰۱*۳۰۱۳
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین