اخبار گردشگری

اجرای پیاده راه خیابان جمهوری در تبریز به تعویق افتاد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری تبریز تا سه شنبه هفته آینده ( ۱۳ تیر ) تمام اتحادیه های صنفی فعال در محدوده بازار، دستگاه های متولی، هیات امناء و معتمدان بازار تاریخی تبریز و پیرامون آن، باید هرگونه نقطه نظر و پیشنهاد خود را بصورت مکتوب به فرمانداری تبریز و شهرداری منطقه ۸ ارائه کنند.
بر اساس این گزارش، در جلسه روز سه شنبه آینده که به همین منظور در فرمانداری تبریز برگزار می شود، نقطه نظرات جمع بندی و تصمیم مقتضی در مورد اجرای این طرح گرفته خواهد شد.
طرح پیاده‌ راه خیابان جمهوری اسلامی تبریز به طول ۶۰۰ متر حدفاصل میدان شهدا تا میدان نماز در راستای برنامه های تبریز ۲۰۱۸ طراحی و در شورای هماهنگی ترافیک استان مصوب شده است.
این محدوده، بخشی از بافت مرکزی و تاریخی تبریز قدیم است که نمادهای تاریخی بسیاری همچون کوچه انجمن و مسجد حاج صفرعلی و ورودی های متعدد بازار تاریخی و بی مانند تبریز را در خود جای داده است.
مجموعه دیوانی تبریز از دوره آق قویونلوها تا به امروز، شمس العماره سابق، بازار حرمخانه، خانه تاریخی امام جمعه، ساختمان سابق شهربانی و … نیز در این محدوده واقع اند.
کارشناسان می گویند اجرای طرح پیاده راه در این محدوده با لحاظ کردن همه دیدگاه های کارشناسی و با رویکرد ایجاد دسترسی به جاذبه های گردشگری موجود در آن می تواند فضای تفریحی و سالمی را در کهن-کلان شهر دو میلیون نفری تبریز به وجود آورد.
اجرای این پیاده راه به ویژه از نظر آماده سازی تبریز برای رویداد گردشگری ‘تبریز ۲۰۱۸’ و با توجه به اینکه مشابه آن در شهرهایی مانند پاریس، مسکو، استانبول و وین به بخشی از نماد و هویت شهری تبدیل شده اند، حایز اهمیت است.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
۳۰۷۱/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین