اخبار گردشگری

تخصیص بیش از ۵۳ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی مازندران

دلاور بزرگ نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با تخصیص این اعتبارات پروژه مرمت و بازسازی ۳۲بنای تاریخی و قدیمی مازندران آغاز شد تا گامی برای احیای میراث گذشته برداشته شود .
وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ بنای تاریخی در مازندران ، ادامه داد : رطوبت بالای این استان تا حدودی توانسته است بر روند تخریب بناهای تاریخی تاثیر بگذارد که در این خصوص توجه وتخصیص اعتبارات بیشتر را می طلبد .
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران که تخصیص اعتبار ملی برای حفظ و مرمت بناهای تاریخی را منوط به ثبت این بناها در فهرست آثار ملی دانست ، گفت : پارسال ۲۵ بنای تاریخی در آثار ملی کشور ثبت شد .
وی نگهداشت موزه ها به عنوان فضایی برای عرضه و به نمایش گذاشتن آثار تاریخی را به عنوان دیگر اقدام انجام شده ، نام برد و ادامه داد : پارسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای مرمت موزه های استان اعتبار اختصاص یافت .
مازندران ۱۱ موزه و ۲ سایت موزه دارد .
بزرگ نیا کمک به هنرمندان را به عنوان بخشی از اقدامات این اداره در حمایت از هنر صنایع دستی و هنرمندان در این زمینه اعلام کرد و افزود : با پرداخت پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات پارسال به هنرمندان این عرصه کمک شد .
وی تعداد هنرمندان صنایع دستی مازندران که در یکسال اخیر کارت مهارت آنها تمدید شد را ۲ هزار و ۱۸۶ اعلام کرد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/۱۸۹۹/۲۰۹۶

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین