اخبار گردشگری

همایش بین المللی میراث رمضان در خراسان، افغانستان و تاجیکستان برگزار می شود

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، عبدالرحیم تاج محمدی افزود: فراخوان مقاله این همایش از سوی انجمن ادبی جام جهان بین با همکاری گروه ایران شناسی و انجمن علمی ایران شناسی دانشگاه تهران اعلام شد.
وی اظهار کرد: این همایش بین المللی با همت انجمن ادبی جام جهانبین تربت جام و با همکاری انجمن ادبی حافظ خجند تاجیکستان برگزار می شود.
وی افزود: آیین های رمضان شامل پیشواز و وداع با رمضان، مراسم کلوخ اندازان،سرگرمی های ماه روزه،عید گشتک،تشخیص وقت افطار و سحر، سنت سحرخوانی یا شب خوانی در ماه رمضان،آداب و رسوم عید فطر و شب های قدر،رمضان و ادبیات با نگاه به رویکردهای ماه رمضان و عید فطر در شعر و داستان در دوره های تاریخی و معاصر،رمضان در نگاه عارفان و مورخان، بررسی ادبیات عامیانه در ماه رمضان و عید فطر، و فرهنگ غذا در ماه رمضان و نذری ها و وقفیات رمضان از جمله محورهای این همایش است.
تاج محمدی گفت: علاقه مندان تا ۲۵ مرداد ماه فرصت دارند اثار خود را به آدرس miraseruze@gmail.com ارسال کنند.
تربت جام به مرکزیت شهری به همین نام از شمال به سرخس، از غرب به شهرستان‌های فریمان، مشهد و تربت حیدریه، از جنوب به شهرستان تایباد و از شرق به افغانستان و ترکمنستان محدود می شود.
مرکز این شهرستان در فاصله ۱۶۵ کیلومتری مشهدواقع شده است.
۷۴۹۶/ ۶۰۱۲ خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین