اخبار گردشگری

حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان آران و بیدگل دستگیر شدند

جواد صدیقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی شهرستان آران و بیدگل موفق شدند یک باند حفاری غیرمجاز در مناطق تاریخی حوزه بخش کویرات را در حین حفاری دستگیر و ابزار و ادوات حفاری را از آنان کشف و ضبط کنند.
وی افزود: همراه با ۷ نفر دستگیر شده عضو این باند، دو دستگاه موتورسیکلت توقیف شد و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به نیروی انتظامی شهرستان تحویل داده شدند.
وی با بیان این که هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیا تاریخی ممنوع و جرم محسوب می‌شود تصریح کرد: آثار فرهنگی و تاریخی شهود تمدن، سندهویت و افتخار ملی ما بوده و صیانت از آن وظیفه همه اقشار مختلف جامعه است.
صدیقیان خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و متهمان به شش ماه تا سه سال حبس محکوم شده و اشیا کشف شده به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و تجهیزات حفاری به نفع دولت ضبط می شود.
وی ادامه داد: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا بقاع متبرکه و اماکن مسکونی انجام شود علاوه بر ضبط اشیا کشف شده و تجهیزات حفاری متهمان به حداکثر مجازات محکوم خواهند شد.
شهرستان آران وبیدگل با ۱۲۵ اثر تاریخی ثبت شده ملی پس از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
۷۴۰۸/۷۴۷۲ * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین