تور خارجی

اعلام آمادگی کره‌جنوبی برای مقابله با آزمایش اتمی احتمالی کره‌شمالی

رسانه‌های خبری کره جنوبی گزارش داده‌اند که وزارت دفاع این کشور برای مقابله با آزمایش احتمالی موشکی یا اتمی کره شمالی پیش از هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس حزب حاکم این کشور، آماده شده است.7oct2016-1

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقام‌های وزارت دفاع کره جنوبی گفت که آنها براین باورند که کره شمالی در حال آماده سازی انجام ششمین آزمایش اتمی خود است.

همچنین تحرکاتی از جابجایی نفرات و خودروها در پایگاه نظامی “سوهای” در غرب کره شمالی که برای پرتاب راکت‌های ماهواره‌بر مورد استفاده قرار می‌گیرد، گزارش شده است. دولت کره شمالی اغلب در روزهای خاص قدرت نظامی خود را به نمایش می‌گذارد.

درهمین حال، گروه “۳۸ نورث” متعلق به دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرده که در سه تونل پایگاه آزمایش اتمی کره شمالی موسوم به “پونگی ری” تحرکاتی دیده شده است.

این گروه با اشاره به آخرین آزمایش اتمی کره شمالی گزارش داد: ثبت کارهایی را که در این سایت انجام می‌شود می‌توان دلیلی برای آماده شدن کره شمالی در انجام آزمایش اتمی دانست. به نظر می‌رسد که کره شمالی آماده می‌شود تا یک آزمایش اتمی دیگر را انجام دهد و گمانه‌زنی‌هایی درباره انجام این آزمایش در ۱۰ اکتبر سال جاری میلادی و همزمان با هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس حزب حاکم این کشور وجود دارد.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان