تور خارجی

ژاپن و کره‌جنوبی بسته تبادل اطلاعات درباره کره‌شمالی ایجاد کردند

کره جنوبی و ژاپن امروز (دوشنبه) بسته مقدماتی برای تبادل ایمن اطلاعات محرمانه درباره برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی را ایجاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی برخی از قانونگذاران اپوزیسیون کره جنوبی مورد انتقاد قرار گرفته است.

امضای این توافق با نام “توافق امنیت عمومی اطلاعات نظامی” قرار بود در ابتدای امر در سال ۲۰۱۲ صورت گیرد اما کره جنوبی آن را در بحبوحه مخالفت‌های داخلی به حالت تعلیق در آورد.

وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات در دور سوم به نتیجه رسید و امضای این توافق تحقق یافت.

خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش داد، مذاکرات برای امضای نهایی این توافق ادامه دارد و در اواخر نوامبر سال جاری میلادی صورت می‌گیرد.

کره شمالی چندین آزمایش موشکی و اتمی را انجام داده که باعث نگرانی جامعه بین‌الملل و اعمال تحریم‌هایی از سوی آمریکا و سازمان ملل شده است.

روابط میان توکیو و سئول به دلیل تنش‌های نظامی گذشته و مناقشات منطقه‌ای زیاد خوب نیست اما پس از توافق ماه دسامبر در حل مناقشه مربوط به زنان و دختران کره‌ای که در جریان جنگ دوم جهانی توسط نیروهای ژاپنی به عنوان برده جنسی مورد سواستفاده قرار گرفتند، بهتر شده است.

اپوزیسیون کره جنوبی نسبت به امضای این توافق هشدار داده‌اند و تهدید کرده‌اند که وزیر دفاع را یا برکنار یا استیضاح می‌کنند.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان