تور خارجی

تجمع هزاران نفری انگلیسی‌ها برای استقبال از آوارگان

هزاران تن از معترضان در مرکز لندن گردهم آمدند تا در راهپیمایی استقبال از آوارگان حضور داشته باشند و از دولت لندن بخواهند تا اقداماتی بیشتر برای آوارگان انجام دهد.18sep2016-2

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان شعار “با صدای بلند بگویید،‌ واضح بگویید،‌ ما آوارگان را در اینجا می‌پذیریم” و “هیچ کس غیرقانونی نیست” سردادند و از پارک “لین”‌ به سمت میدان پارلمان رفتند.

گروه همبستگی با آوارگان این راهپیمایی را ترتیب داده بود. “رز اریرا”، مدیر این گروه گفت که این راهپیمایی و گردهم آیی برای درخواست از دولت لندن برای انجام اقدامات بیشتر برای آوارگان صورت گرفته است.

وی ادامه داد:‌ انگلیس به عنوان ثروتمندترین کشور در جهان باید کارهای بیشتری برای آوارگان انجام دهد و از نظر کمک‌های بشردوستانه سردمدار باشد.

لوییس پارفیت، یکی از کارمندان خیریه “کمک رسانی مسیحی” گفت: دولت لندن باید در زمینه کمک به آوارگان و پذیرش آنها در کشور پیشرو باشد. واقعا جای تاسف است که آوارگان در اردوگاه‌ها گرفتار باشند و جایی برای رفتن و اقامت نداشته باشند.

معترضان همچنین بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود “انسان باشید” و “اروپا هم باید مسئولیت این آوارگان را برعهده بگیرد.”

این راهپیمایی همچنین مورد حمایت گروه‌هایی چون صلیب سرخ، کمک رسانی به پناهجویان،‌ نجات کودکان،‌ آکسفام و آژانس آوارگان سازمان ملل قرار گرفته است و پیش از برگزاری نشست روز دوشنبه سازمان ملل درباره آوارگان و پناهندگان در نیویورک است.

سال گذشته میلادی، دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس قول داده بود تا ۲۰ هزار پناهجو و آواره را در بازه زمانی پنج ساله در انگلیس سکنی دهد.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان