تور خارجی

روسیه فردا شاهد انتخابات پارلمانی است

رای گیری اولیه برای انتخابات پارلمانی روسیه که به طور رسمی از فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود در مناطق دور دست این کشور شروع شده است؛ انتخاباتی که این بار نیز پیش بینی می‌شود حامیان ولادیمیر پوتین در آن پیروز شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، اکثریت رای دهندگان روس قرار است به طور رسمی فردا در انتخابات پارلمانی این کشور برای تعیین مجلس سفلی این پارلمان موسوم به مجلس دوما شرکت کنند اما رای گیری اولیه در این کشور که دارای ۱۱ ناحیه زمانی است در مناطق دور دست از امروز شروع شده است.

در انتخابات قبلی در سال ۲۰۱۱ طرح اتهام وقوع تقلب در انتخابات اعتراضات گسترده‌ای را موجب شد.

در همین حال برای نخستین بار روسیه منطقه شبه جزیره کریمه را نیز مشغول به انتخابات پارلمانی کرده است منطقه‌ای که در سال ۲۰۱۴ آن را به خاک خود ملحق کرد.

در انتخابات مجلس دوما رای دهندگان ۴۵۰ نماینده این مجلس را برای هشت سال آینده انتخاب می‌کند در مجلس قبلی تعداد انگشت شماری از نمایندگان مخالف با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه وجود داشتند.

به رغم تنش‌ها و مشکلات اقتصادی اخیر در روسیه به ویژه تنش با غرب بر سر اوکراین و سوریه برخی ناظران کمپین انتخابات اخیر روسیه را یکی از کسل کننده‌ترین کمپین‌ها در تاریخ معاصر می‌دانند.

در عین حال پیش بینی می‌شود که حضور رای دهندگان در این انتخابات چندان بالا نباشد. انتظار می‌رود اولین نتایج انتخابات پارلمانی فردا در روسیه یکشنبه عصر منتشر شود.

برخی از منتقدان پوتین توانستند فرصت کم سابقه‌ای را برای بیان اظهاراتشان خطاب به رای دهندگان در تلویزیون به دست آورند اما چهره‌های شناخته شده اصلی مخالفان نظیر آلکسی ناوالنی از انجام تبلیغات منع شده‌اند.

در همین حال اوکراینی‌ها نیز شدیدا از طرح روسیه برای برگزاری انتخابات خود در کریمه خشمگین هستند.

یک سخنگوی وزارت خارجه اوکراین گفت: رای گیری مربوط به انتخابات روسیه نباید در هیچ یک از نقاط این کشور حتی در ساختمان‌های کنسولی و دیپلماتیک روسیه برگزار شود.

با این حال ماریا زاخارووا،  همتای روس وی گفته است: در اوکراین در محل سرکنسول‌ها و سفارتخانه‌های روسیه صندوق‌های رای گیری پذیرای رای دهندگان خواهد بود.

وی گفت: ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا بر روند رای گیری انتخابات پارلمانی روسیه در خاک اوکراین نظارت خواهد کرد. حدود ۸۰ هزار رای دهنده روس به گفته مقامات انتخاباتی روسیه در اوکراین زندگی می‌کنند.

پارلمان اوکراین از کشورهای دیگر خواسته ناظرانشان را برای نظارت بر انتخاباتی که روسیه در کریمه برگزار می‌کند نفرستند و نتایج انتخابات این منطقه را به رسمیت نشناسند.

به گفته این پارلمان هر نوع سفری که این مقامات به کریمه انجام دهند به عنوان نقش کیفری مرزهای اوکراین تلقی خواهد شد.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان