گردشگری و توریسم

برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی یزد در فضای مجازی آغاز شد

سرهنگ محمد اسلامی عصر پنجشنبه به مناسبت هفته بسیج‌ دانش‌آموزی( هشتم الی ۱۴ آبان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تهیه و انتشار محتواهای فرهنگی، هنری، بصیرتی و معرفتی در خصوص شهدای دانش‌آموز در شبکه‌های اجتماعی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اهم برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، کتابخوانی و معرفی شهیدان و دانش‌آموزان برتر و فعال عضو در شهرستان‌ها، برگزاری یادمان شهیدان در فضای مجازی و تهیه و پخش کلیپ‌ها در خصوص نقش آینده‌سازان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

این مسوول اظهار کرد: غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهیدان دانش‌آموز با تعداد محدود با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تقدیم شاخه گل به خانواده شهدای دانش‌آموز با حضور در در منزل آنها و برگزاری جلسه‌های فرهنگی و گفتمان‌سازی انقلاب در فضای مجازی از دیگر برنامه هاست.

اسلامی از عضویت حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر مدارس در بسیج دانش‌آموزی استان خبر داد که سالانه بر اساس ماموریت‌ها به نقش‌آفرینی مشغول هستند.

به گفته وی استان یزد حدود ۹۰۰ نفر شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده است و هم‌اکنون ۲۸۰ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی استان تحصیل می‌کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( پنجشنبه) گفت: تاکنون ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۳۹۹ نفر از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی در کشور به ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر هشتم آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۲۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده اند  که از این تعداد ۲ هزار و ۹۲۴ نفرشان بستری شدند.

وی افزود: تاکنون ۴۷۲ هزار و ۵۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون چهار میلیون و ۸۵۷ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.