گردشگری و توریسم

فرماندار آستانه : دولت در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد

حمید رضایی در جلسه ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان اظهار داشت: تبعیت از ولایت فقیه اصلی مهم است و برخی  افراد  نباید با ادعای انقلابی گری،  از ولی فقیه پیشی بگیرند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سوم آبان ماه امسال افزود: مقام معظم رهبری در این روز با بیانات حکیمانه خویش بر اظهارات و اقدامات برخی علیه رئیس جمهور ، مهر باطل زدند و این  اقدامات را غلط عنوان نمودند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان  در فرمایشات خویش اینگونه رفتارها و هتک حرمت را روش آمریکایی‌ها دانستند و بر ضرورت حفظ  حرمت روسای سه قوه و مسئولان کشور که در عرصه های  خدمت رسانی به مردم هستند تاکید کردند.

وی در ادامه در خصوص برنامه های ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در این منطقه تصریح کرد :  امسال به جهت  پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و مردم راهپیمایی بزرگداشت ۱۳ آبان در این شهرستان برگزار نمی شود .

 رضایی با اشاره به اینکه امسال با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا ، آیین بزرگداشت این روز در محل حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) برگزار می شود افزود : با توجه به تقارن میلاد پیامبر اسلام (ص) و یوم الله ۱۳ آبان ، امسال برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری در این مکان مقدس برگزار می شود.

وی برگزاری رزمایش مواسات مومنانه به منظور کمک به افراد نیازمند را از جمله برنامه های بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در این شهرستان عنوان و تصریح کرد: اجرای سخنرانی در حرم مطهر ، گلباران مزار شهدای والامقام ، معرفی شخصیت های انقلابی شهرستان ، آشنایی دانش آموزان و نسل جدید با وقایع روز مبارزه با استکبار جهانی ، برگزاری جلسات بصیرت افزایی ، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری آیین های جشن میلاد از دیگر برنامه هایی این ایام است.

وی در ادامه با اشاره به وقایع روز ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان یادآور سه رویداد بزرگ چون تبعید امام خمینی (ره) ، شهادت جمعی از دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام است.

رضایی با بیان اینکه استکبار جهانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و توسط رژیم دست نشانده خود هرگونه فریاد آزادی خواهی را در کشور سرکوب می کرد اظهار داشت: بعد از  پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) ، استکبار جهانی هیچگاه دست از دشمنی با ملت ایران برنداشت و همواره با شیوه های ظالمانه چون تحمیل جنگ ، کودتا ، تحریم ، ترور شخصیت های انقلابی و دلسوز در جهت براندازی انقلاب اسلامی تلاش کرد.

به گفته فرماندار آستانه اشرفیه استکبار جهانی همچنان با به کارگیری سخت ترین تحریم های ظالمانه به دشمنی های خود ادامه می دهد تا جائیکه در مناظرات انتخاباتی آنها چگونگی مقابله با ملت ایران و انقلاب اسلامی یکی از محور های اصلی به شمار می رود.

رضایی یوم الله ۱۳ آبان را نماد مبارزه با استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: در این روز ملت ایران بار دیگر اتحاد و یکپارچگی خود را به نمایش خواهند گذاشت و نفرت و انزجار خود را از زورگویان و استکباران جهانی اعلام خواهند کرد.

وی در ادامه  با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) ، رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را وحدت کلمه عنوان و تصریح کرد: در چنین شرایطی که دشمنان قسم خورده انقلاب تمام تلاش خود را به کار بسته اند و تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کرده اند نیاز است تا با وحدت ، انسجام و همدلی در مقابل استکباران جهان ایستادگی کنیم.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.