گردشگری و توریسم

نیروی دریایی هند اتباع هندی را از کشورهای خارجی باز می گرداند

به گزارش روز دوشنبه رسانه‌های هند،  نیروی دریایی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد:  کشتی “ای ان اس شارول” صبح روز دوشنبه وارد بندر عباس واقع در جنوب ایران شد تا شهروندان هندی در ایران را به کشورشان بازگرداند. 
در ادامه این بیانیه آمده است: سفارت هند در ایران یک لیست افراد متقاضی برای خروج از ایران را تهیه کرده است. این افراد پس از معالجه کامل و انجام آزمایشات لازم به هند منتقل خواهند شد. شهروندان هندی بازگشته از ایران، پس از ورود به هند برای قرنطینه خانگی به مقامات مسوول هندی معرفی خواهند شد. 
نیروی دریایی هند در کشورهای دیگر نیز عملیات‌های مشابه انجام داده است. دو کشتی این نیرو روز یکشنبه بیش از ۲ هزار و ۸۷۴ شهروند هندی را از دو کشور مالدیو و سریلانکا خارج کرد. 
با توجه به داده‌های وزارت امور خارجه هند، تاکنون ۱۰۷ هزار شهروند هندی از کشورهای خارجی به هند منتقل شده‌اند. بیش از ۳۴۰ هزار نفر هندی در کشورهای مختلف در طرح موسوم به “سامودرا سدو” دولت هند ثبت نام کرده و خواهان بازگشت به کشور خود شده‌اند. 
دولت هند حدود دو ماه پیش و پس از اعلام قرنطینه سراسری به منظور مقابله با کرونا، تمام پروازهای بین المللی به این کشور را متوقف کرد. این اقدام هزارن شهروند هندی که در خارج از این کشور به سر می‌بردند را گرفتار کرد. این پروازها همچنان از سر گرفته نشده‌اند، اما پروازهای ویژه برای بازگرداندن متقاضیان هندی در حال انجام است. 
هند اکنون با ثبت بیش ۲۵۶ هزار مورد ابتلا به کرونا، در جایگاه پنجم جهان از نظر تعداد آمار ابتلا به این بیمار قرار دارد.